lauflauf onthult met trots hun walking fortress roguelike voor PC en console, Castle Come, via een aankondigingstrailer. In Castle Come verken je een vreemd land vol bandieten op zoek naar nieuwe onderdelen, versla je vijandelijke forten en zoek je de wrakstukken op, rekruteer je bemanning om je groeiende wapenarsenaal te bemannen en bouw je jezelf op van een behendig klein fort tot een dodelijke, logge monstermachine.
In gevechten schakelt Castle Come over naar een op Tekken geïnspireerde 2.5D-gevechtsweergave waarin je gebruik kunt maken van zijsprongen, ontwijkingen en rammen. Profiteer van een stijlvolle tijdvertragende functie die in werking treedt zodra je een schot lost met een van je arsenaal wapens, van machinegeweren en mijnlanceerders tot kippenhokken en gigantische rotsblokken. Bestuur elk wapen zelf of laat je bemanning naar believen schieten terwijl je jongleert met actieve herladingen, cooldowns en bewegingen op zoek naar maximale efficiëntie op het slagveld.
In Castle Come word je geboren in een wereld die wordt omringd door machtige muren. Een mysterieuze poort, gehuld in een legende, biedt de enige uitweg: volg het pad van de heilige die de poorten overstak. In elke zone zijn de poorten gevoelig en laten ze alleen de machtigste mecha-kastelen door. Doorloop de poorten om grondstoffen te verzamelen, smederijen, dorpen en stammen te ontdekken en uiteindelijk het mysterie te ontrafelen van wie deze poorten heeft gebouwd en waarom je erachter gevangen zit.
Dankzij de roguelike-structuur van het spel kun je het wrak van je oude fort uit je vorige mislukte tocht ontdekken als een overwoekerde ruïne met onderdelen om overheen te rapen terwijl je de hoop van de volgende generatie overneemt, of een huis dat je hebt beschermd kan zijn uitgegroeid tot een bloeiend dorp. De impact van je acties uit het verleden is altijd voelbaar in de toekomst, zelfs als je hebt gefaald. Ontdek bij elke run nieuwe wapens en modifiers die je manier van spelen veranderen terwijl je een onstopbaar fort probeert te bouwen.