Indie-ontwikkelaar Sunnyside Games, in samenwerking met Dear Villagers, heeft vandaag hun vlammende platformgame Nocturnal gelanceerd op Nintendo Switch, PlayStation 5 en Xbox Series voor €19,99, en op Steam voor €16,99; met 10% korting in de Steam, Epic en Microsoft stores gedurende de eerste verkoopweek. Nocturnal is een odyssee vol actie en verkenning waarin spelers een snode mist moeten verdrijven die een eeuwenoud eiland omhult. Gebruik je vuur om te ontdekken welke geheimen er onder de mist verborgen liggen!
Na een moeilijke reis over een onrustige zee keert Ardeshir, een soldaat van de Enduring Flame, terug naar zijn geboorte-eiland Nahran. Ardeshir wordt overspoeld door een duistere mist en moet op vuur vertrouwen om de sinistere krachten te doven die zijn geboorteland hebben overgenomen. Flame kan hier op vele manieren worden gebruikt. Het kan de mist afweren, het landschap in brand steken, machines aanzetten en worden gebruikt om wezens met duistere magie te verbranden die ongevoelig zijn voor conventionele wapens. Maar wees gewaarschuwd: je kunt niet ademen in de mist, dus je zult je verstand moeten gebruiken om nieuwe manieren te vinden om de mist op afstand te houden.
Word krachtiger door verzamelde as aan de flame te offeren. Krijg krachten waarmee je je levenskracht kunt uitbreiden, je adem langer kunt inhouden of as kunt offeren in de hoop onderweg nieuwe krachten te krijgen.
Nocturnal moedigt uitdagers aan om de prachtige ruïnes te trotseren met een groot aantal optionele proeven. Degenen die op zoek zijn naar de glorie van een echte uitdaging kunnen een groot aantal speedrunning-functies inschakelen, zoals snellere overgangen, over te slaan tussenfilmpjes en een pauzeerbare timer. Alleen de felste strijders kunnen zich wagen aan de modus Permadeath, waarin je maar één leven hebt om de hele reis te volbrengen.
“We zijn zo blij dat mensen Nocturnal nu eindelijk in zijn geheel kunnen spelen,” zegt Sunnyside Games medeoprichter Gabriel Sonderegger. “Ons doel met Nocturnal was om een ervaring te creëren die sterk gericht is op een kernconcept. We hebben geprobeerd de tijd van de speler te respecteren door de speeltijd niet onnodig te rekken en hebben veel hart en moeite gestoken in het oppoetsen van deze korte, maar hopelijk oprechte ervaring.”