Visions of Mana verschijnt in de zomer van 2024

Tijdens de Xbox Developer Direct heeft Square Enix gloednieuwe details onthuld over Visions of Mana, het eerste hoofddeel in de geliefde Mana-serie in vijftien jaar. Tijdens de show verschenen Masaru Oyamada, de producer van de Mana-serie, en Koichi Ishii, de maker van de Mana-serie om informatie over de game te delen. Zij toonden spelers de nieuwe wereld van Mana en gaven inzicht in het ontwikkelproces en de actierijke gameplay die spelers kunnen verwachten. Visions of Mana verschijnt in de zomer van 2024 voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Windows pc en pc via STEAM.




De nieuwe gameplay- en ‘achter-de-schermen’-beelden bieden fans en nieuwkomers een nadere blik op de nieuwe gameplay-features en wezens in Visions of Mana. De producer van de Mana-serie, Masaru Oyamada, onthulde nieuwe details over de gevechten in Visions of Mana, inclusief de toevoeging van een nieuw luchtgevechtsysteem dat spelers boven de grond fysieke en magische aanvallen laat uitvoeren. Fans kunnen ook uitkijken naar de terugkeer van de geliefde Elementals. Deze assisteren spelers tijdens gevechten in de vorm van gespecialiseerde wapens, waarbij elk wapen een ander effect produceert op basis van zijn element, wat leidt tot een snelle, flexibele vechtstijl.

Spelers konden ook kennismaken met een nieuwe metgezel die ze kunnen tegenkomen in Visions of Mana, de “pikuls”. Deze nieuwe, schattige metgezel is ontworpen door de maker van de Mana-serie, Koichi Ishii, waarbij hij zich liet inspireren door dieren en mythologie. Spelers kunnen de pikuls gebruiken om zich sneller door de uitgebreide, levendige wereld van Visions of Mana te verplaatsen.

Square Enix maakte ook bekend dat de Visions of Mana-soundtrack bij lancering een tracklist zal hebben van 100 nummers, allemaal gecomponeerd door, of met bijdrage van, muzikale talenten die aan eerdere Mana-titels werkten, inclusief Hiroki Kikuta, Tsuyoshi Sekito en Ryo Yamazaki.  Visions of Mana krijgt ook een nieuw, ‘adaptive’ muzieksysteem, dat de spanning opvoert en automatisch verandert als spelers de overgang van verkennen naar vechten maken.

Sinds de serie in 1993 debuteerde met Mystic Quest, een spin-off van de Final Fantasy-seriehebben Mana-games spelers betoverd met levendige werelden, adembenemende omgevingen, hartverwarmende personages en fantasierijke verhaallijnen in diverse genres, en op verschillende platformen. De producer van de Mana-serie, Masaru Oyamada, bouwt met zijn team voort op 30 jaar ervaring en benut alles wat ze hebben geleerd van de laatste zeventien Mana-games om ervoor te zorgen dat Visions of Mana een getrouwde toevoeging wordt aan de serie waar de fans zo van houden, terwijl ze zowel die fans als nieuwkomers tegelijk een verfrissende nieuwe ervaring bieden met een gloednieuw verhaal, nieuwe personages, en nieuwe spelmogelijkheden.

Jimmy "Verjim" is een gedreven gamer, met Tekken als zijn all-time favoriet. Aangevoerd door alle beschikbare soorten koffie, speelt hij elke game op zijn pad en zorgt ervoor dat zijn lezers precies weten waar games in uitblinken of net mis lopen. Overdag is hij actief bezig met fotografie, maar wanneer de schaduw valt, zal de pen van deze oprichter en hoofdredacteur genadeloos inkt doen vloeien

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password