Mocht je het gemist hebben: Trapstar, het iconische streetwearmerk, en gamegigant Xbox hebben hun krachten gebundeld om hun langverwachte samenwerking te onthullen tijdens een exclusief lanceringsevenement in het illustere Tate Modern in Londen. Het evenement, een samensmelting van cultuur, kunst, mode en gaming, veranderde de realiteit van de gasten en bood een unieke meeslepende ervaring.
De Tate Modern werd overspoeld door een buitenaards ruimteontwerp, dat het podium vormde voor fysieke en digitale kunstinstallaties die de vier pijlers van de Trapstar | Xbox samenwerking lieten zien. De locatie werd een nieuwe dimensie waar gasten werden getrakteerd op een onvergetelijk Forza Motorsport gametoernooi in de aanwezigheid van een heroïsche prijzenkast met de limited edition 1/10 Trapstar | Xbox Series S 1TB in Carbon Black.
Het Trapstar | Xbox lanceringsevenement voor vrienden en familie dompelde gasten onder in op maat gemaakte installaties die speciaal voor de samenwerking waren samengesteld. Er waren kunstwerken te zien van Slawn, een prominent lid van de Trapstar-dynastie en een van de populairste artiesten ter wereld. Slawn kreeg de opdracht om twee op maat gemaakte werken te ontwerpen met subtiele ‘T’-symbolen naast op maat gemaakte kunstwerken van de veelzijdige Amerikaanse kunstenaar Carlos W. Desrosiers en de Britse schilder Symbol.
Een hoogtepunt van de avond was een iconische foto-installatie die gasten langs de meest memorabele momenten van de Trapstar-merkbeweging leidde. De tentoonstelling bevatte beelden van Young Thug, Central Cee en fotografie van Trapstar’s ‘WE OUTSIDE’ takeovers.
Met een knipoog naar zijn roots ontwierp Trapstar een op maat gemaakte slaapkamerinstallatie om gasten te herinneren aan het nederige begin van het merk en waar de beweging is ontstaan. De opstelling bestond onder andere uit pizzadozen als eerbetoon aan de begindagen van het merk, waarbij kledingstukken werden verpakt in op maat gemaakte pizzadozen, met de originele Xbox op de achtergrond als symbool voor de hustle van het merk.
De sfeer werd verhoogd met een soundtrack verzorgd door een line-up van dj’s, die de spanning opbouwden voor de uiteindelijke winnaar van het gametoernooi. Xbox On presentator ‘Benny Central’ overhandigde de winnaar de Trapstar customized 1/10 Xbox Series S 1TB in Carbon Black.
Het lanceringsevenement van de Trapstar | Xbox samenwerking in Tate Modern markeert een baanbrekende fusie van gaming, mode en kunst, en laat de creatieve synergie zien tussen deze twee culturele grootmachten.