Op Gamescom is meer informatie vrijgegeven over The Gunk. Het dev team is al sinds juli vorig jaar aan het zwoegen om de game klaar te krijgen voor prime time. Tijdens de Xbox Stream is de eerste gameplay trailer onthuld.
Ontwikkelaar Thunderful hads hierover het volgende te vertellen:
“We hebben al vroeg besloten om Unreal Engine 4 te gebruiken om dit verhaal tot leven te brengen. Het stelt ons niet alleen in staat om snel prototypes te maken en te itereren, maar het biedt ons ook ongelooflijke flexibiliteit en krachtige grafische tools die de sprong van 2D naar 3D voor het team extreem soepel hebben gemaakt. Daarbovenop hebben we wat van onze eigen supercoole technologie toegevoegd om dingen te doen zoals de smurrie een eigen leven te geven. Vanaf het begin was het ons doel dat de smurrie een betoverende kwaliteit zou hebben, iets wat je gewoon kunt blijven zitten en urenlang kunt zien wegspatten, zoals een lavalamp.
De samenwerking met Xbox is ongelooflijk geweest, en we wilden de kracht van het Xbox-ecosysteem optimaal benutten. We hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat je, op welk platform je ook speelt, onze volledige visie op The Gunk kunt ervaren.”