Tannenberg

Robin
Tannenberg
Tannenberg
Release Datum:Genre:Platform:, , Ontwikkelaar:, Uitgever:, Getest op:

Met voorbeelden als Call of Duty Warzone, Apex Legends of PUBG zijn online-only multiplayer geen uitzondering meer. Ook deze Tannenberg, de opvolger van Verdun, is zo een game. Het codewoord is authenticiteit en wil je rechtstreeks naar WO1 katapulteren. Of enkel die juiste historische benadering voldoende is of er meer nog is voor een goeie game lees je hier.

Tragenberg

Het eerste wat meteen opvalt bij het opstarten van het spel zijn de lange laadtijden. Vermits Tannenberg geen AAA-productie is met ditto financiële middelen laat ik het nog even passeren en wacht hoopvol op de eerste actie want de game zou een realistische tactische shooter moeten zijn en dat is volledig mijn ding.

Ik kies een klasse, wapen en trek ten strijde.

Meteen valt me de houterige bewegingen van mijn arme soldaat op. Ook het richten verloopt niet soepel en leid tot frustratie. Ik spreek mezelf moed in dat het wel zal beteren na enkele rondjes. Helaas! Dat doet het niet, zelfs niet na heel wat uren.

Magere gamemodi

Ook wat de game modi betreft is het vrij pover. Naast een team deatmatch en Free for all is er nog één modus genaamd, maneuver. Hier lijkt de game nog het meest op de Battlefield-franchise en is voor mij ook de enige spelvariant die je speelt in dit spel. Je dient belangrijke punten op de map te veroveren. Maar hier komt de volgende frustratie alweer om de hoek kijken. Spelers van je eigen team hebben een blauw rondje boven het hoofd, maar dat verschijnt pas na enkele seconden. Maar je kunt ook je teamgenoten een kopje kleiner maken. Dus vaak resulteerde dit in of een teamkill of ik die het loodje legde. En ondanks ik wel kan begrijpen waarom dit zo is, op het echte slagveld is dit soms onduidelijk, maar echt werken deed het niet en daar zat het grafische deel van de game voor veel tussen.

Grafisch dus…

Echt lelijk is Tannenberg niet maar ook verrevan mooi en vooral, verrevan duidelijk. Door pop-in, slechte draw distance en geen top graphics is het vaak niet te doen om vijanden te spotten, te onderscheiden laat staan te raken. Had ik het al een keer gezegd… Frustrerend! Elke map heeft een dag, nacht en mist versie wat op zich dan weer mooi is.

Conclusie

Hoe graag ik deze game ook wilde spelen en hoe hoopvol ik er naar uit keek om weer eens een zo nauwkeurig mogelijke WO1 shooter te spelen, zo teleurgesteld blijf ik achter, gesneuveld op het slagveld. Het spel slaat de bal op vele vlakken mis waarvan de houterige, trage animaties nog de meest irritante zijn. Grafisch is het niet scherp genoeg. Dat het niet voldoet aan de huidige standaard wil ik de ontwikkelaar wel vergeven, omdat ze niet over hetzelfde budget beschikken als de Triple A-studio’s.

 

Good

  • Authentieke WO1 setting

Bad

  • Houterige
  • Trage animaties
  • Lange laadtijden
5

Middelmatig

Robin
Robin is een overlevende dinosaurus uit het pixeltijdperk maar heeft z'n natuurlijke habitat door de jaren heen moeiteloos omgezet naar het huidige gamelandschap. Singleplayer games blijven een belangrijk onderdeel van z'n voedingsgewoonte en hij peuzelt graag als dessert virtuele mensen op in first person shooters of sportspellen.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password