Survival spel Icarus viert een jaar van constante wekelijkse updates

RocketWerkz, de makers van survival game, Icarus, vieren dat het spel één jaar bestaat en 52 weken lang door de gemeenschap wordt bijgewerkt. RocketWerkz heeft meer dan een jaar lang elke week een belangrijke update voor het spel gepubliceerd.

De grootste community-gedreven veranderingen waren de introductie van een Open World survival mode, een grote verandering van Icarus’ oorspronkelijke missie-gebaseerde kijk op survival gaming, en dedicated servers.

Toen Icarus afgelopen december werd gelanceerd, bereikte het de eerste plaats in de Global Top Sellers Charts van Steam en zijn er meer dan een miljoen exemplaren van verkocht, maar gamerunner Dean Hall is de eerste om toe te geven dat het spel een slechte ontvangst had. “Icarus is nu een enorm ander spel dan wat we een jaar geleden lanceerden, en daar kunnen we de wekelijkse updates en constante feedback van onze community voor bedanken,” zegt hij.

Dean Hall staat erom bekend dat hij met zijn vorige spel DayZ een open relatie met de spelersgemeenschappen heeft gepionierd, maar volgens hem is Icarus het eerste grote pc-spel dat meer dan een jaar lang elke week met nieuwe updates komt.

“Na de lancering van Icarus hebben we ons gecommitteerd aan een wekelijkse contentcadans om vertrouwen op te bouwen bij de community, met elke week een solide update, zonder één week over te slaan, inclusief vakanties. Door deze snelle turnaround krijgen we sneller feedback van de community, kunnen ontwikkelaars sneller reageren en is de game sneller beter,” aldus Hall.

Icarus introduceerde in oktober een Open World survival mode. “Waarschijnlijk de meest fundamentele verandering die we in Icarus hebben aangebracht is het toevoegen van een meer traditionele Open World survival mode. We lanceerden Icarus oorspronkelijk met een unieke aanpak van in tijd beperkte overlevingssessies, maar het werd duidelijk dat veel spelers het gewoon niet leuk vonden om bij elke missie hun basis opnieuw op te bouwen en meer duurzaamheid wilden.”

“We hebben iets nieuws geprobeerd met de op sessies gebaseerde missiestructuur van Icarus, die nog steeds beschikbaar is in het spel, en daar hebben we geen spijt van. Tegelijkertijd zijn we niet bang geweest om enkele van onze grote oorspronkelijke ontwerpbeslissingen ter discussie te stellen in reactie op spelers.”

Andere belangrijke updates aan het spel sinds de lancering zijn een gratis map pack dat de wereld verdubbelde, het veranderen van de missietimer van realworld naar in-game tijd, ridable mounts, het toevoegen van zowel hardcore als verzekerde moeilijkheden, farming, optimalisaties en nog veel meer.

Jimmy "Verjim" is een gedreven gamer, met Tekken als zijn all-time favoriet. Aangevoerd door alle beschikbare soorten koffie, speelt hij elke game op zijn pad en zorgt ervoor dat zijn lezers precies weten waar games in uitblinken of net mis lopen. Overdag is hij actief bezig met fotografie, maar wanneer de schaduw valt, zal de pen van deze oprichter en hoofdredacteur genadeloos inkt doen vloeien

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password