Indie-ontwikkelaar Grenaa Games, in samenwerking met uitgever Dear Villagers, kondigen aan dat de derde grote update voor de vrolijke sprookjesachtige township builder Fabledom 16 oktober beschikbaar is op Steam Early Access. Deze nieuwste update, Fairytales and Community, brengt niet alleen nieuwe key art voor de titel, maar biedt ook een enorme hoeveelheid nieuwe sprookjesachtige ontmoetingen, waaronder zo’n 50 nieuwe wereldgebeurtenissen, 30 doelstellingen, nieuwe gebouwen en een groot aantal verbeteringen en optimalisaties van de levenskwaliteit.
Enkele van deze magische sprookjesachtige ontmoetingen zijn de onbegrepen cycloop Eric one-eye, het verloren meisje met de rode hoed op zoek naar het huis van haar oma, de heks en haar hut, de afgezant kabouters en de fluitende faun.
Er zijn ook genoeg nieuwe wereldgebeurtenissen, waaronder een koopman die toverbonen verkoopt en je directe familie te horen krijgt. Misschien kunnen ze de kosten wat drukken? Verder krijgt Fabledom nieuwe maand- en jaardoelen, zodat toegewijde stadsbouwers langetermijndoelen kunnen halen.
Deze nieuwste update voegt ook verschillende nieuwe gebouwen toe, waaronder de Laborer Guild (de leden van de gilde kunnen meer materiaal dragen en sneller gebouwen bouwen dan normale Laborers), een bank waarmee je belastingen kunt verhogen voor meer geld ten koste van het geluk van je fabeldieren, een Grand Theatre en een Fisherman’s Hut (vissershut) waarmee je zeevruchten kunt verzamelen uit nabijgelegen wateren.
Andere inhoud voor de levenskwaliteit en optimalisaties zijn onder andere:
– Nieuwe grafieken toegevoegd om de productie en consumptie van grondstoffen bij te houden.
-Pictogram toegevoegd aan gebouwen die zijn verbonden met een grondstof die is uitgeput
-Belastingcontroles toegevoegd
-Kan geplaatste gebouwen nu verplaatsen
-Verbeterde tooltips toegevoegd
-Geluk heeft nu effect op fablingproductiviteit “indien visueel gezien”.
-Wegen met scherpe hoeken toegevoegd
-Commoners skins toegevoegd
-Verschillende nieuwe groenten toegevoegd
-Wenselijkheidsfilter
-Ramen lichten op in de winter
-Debree spawnt nu op akkers in de winter, dit moet door de boeren worden opgeruimd voordat er gewassen kunnen groeien
-Vlaggenlijnen worden nu automatisch gegenereerd tussen stadshuizen