Victura en Highwire’s first-person tactical shooter Six Days in Fallujah heeft vandaag zijn eerste nieuwe content ontvangen met de release van de Wargame update.
Met een volledig nieuwe spelmodus: Wargame, evenals weer- en tijdcycli, nachtelijke vuurpijlen, zandstormen, FUBAR (Hard) Mode en meer controle over elke missie via procedurele schuifregelaars, is Six Days in Fallujah de ultieme simulatie van de onzekerheid van gevechten.
De nieuwste update bevat een aantal spelveranderende toevoegingen, waaronder:
- Nieuwe modus: Wargame
Wargame geeft spelers uitgebreide controle over de missieparameters voordat ze in de AO worden geladen. Niet alleen kunnen spelers nu specifieke missies en rollen kiezen, ze kunnen ook een groot aantal slagveldomstandigheden aanpassen, zoals het tijdstip van de dag, het weer, de dichtheid van gebouwen, de houding van de AI en nog veel meer. - Vuurpijlen
Een nieuwe ritmische cyclus van duisternis en licht tijdens missies als bundels vuurpijlen de lucht in worden geschoten en het operatiegebied verlichten voordat ze langzaam uitdoven. Wees voorzichtig! Zaklampen en vuurpijlen waarschuwen opstandelingen om in de duisternis tegen je te manoeuvreren. - Zandstorm
Je grootste bedreiging is niet langer vijandelijke AI, maar verminderde zichtbaarheid door zanddeeltjes, stof en puin, en zware wind – wat ook allemaal je communicatie verstoort. De intensiteit van de zandstorm hangt af van de procedurele rol en kan zelfs halverwege de missie door de AO rollen. Net als Flares is de volgende missie anders dan alle andere. - Moeilijkheidsgraad (FUBAR)
De meest ongunstige omstandigheden zijn nu beschikbaar als optie voor elke missie, waardoor de intensiteit van de strijd wordt verhoogd. AI-vijanden passen complexe strategieën en gedrag toe. Overlevingsregels’ betekenen dat je niet opnieuw kunt verschijnen vanuit de AAV en ‘No KIA Allowed’ beëindigt de missie als iemand van je vuurteam wordt gedood. - Procedurele schuifregelaars
Spelers kunnen nu de lengte van de timer bepalen of deze helemaal verwijderen en de gebouwenbevolking zowel intern als extern vergroten of verkleinen, waardoor de dynamiek van missies verandert van een interne jacht naar een dunbevolkte schietpartij.