Sfeervol verhalend avontuur A Void Hope komt op 29 februari naar Switch en PC

De stad stort in, mensen worden omhulsels van zichzelf, een gekweld stel worstelt om nachtmerries van de werkelijkheid te onderscheiden en het begon allemaal met… nou ja, het vreemde is dat we moeite hebben om het te onthouden…. Ontrafel het mysterie zelf op 29 februari, wanneer Elden Pixels’ sfeervolle verhalende avontuur A Void Hope uitkomt op PC en Switch. Terwijl je wacht tot A Void Hope profiteert van de onderbreking van het schrikkeljaar en op 29 februari onze realiteit binnenglijdt, kun je op zoek gaan naar de eerste aanwijzingen in de nieuwe trailer voor de releasedatum en de eerste van een reeks dev diaries bekijken.

A Void Hope is een korte en meeslepende ervaring die je het beste in één keer kunt beleven op een regenachtige, donkere avond. Het spel volgt een stel dat een geneesmiddel probeert te vinden voor een onbekende aandoening die het geheugen van mensen lijkt aan te tasten. Hierdoor worden ze gedwongen om zich in donkere en gevaarlijke straten te wagen en verlaten gebouwen te verkennen in een instortende stad vol heerlijk gedetailleerde degradatie weergegeven in de prachtige retro-geïnspireerde pixel art-stijl van Elden Pixels.




Het meeslepende mysterie en de zorgvuldig gecreëerde sfeer van A Void Hope worden ondersteund door puzzelplatformtechnieken waarbij je puzzels moet oplossen en voorwerpen moet vinden terwijl je door de stad trekt. Er zwerven ook gevaarlijke bedreigingen door de straten, maar je doel is om conflicten te vermijden in dit verhaalgerichte avontuur waarin je je vooral richt op het ontrafelen van de draden van het onbekende door de geheimen van de fysieke ruimte van de stad te verkennen, samen met de psychologische ruimte van je worstelende hoofdpersonen.

De beklemmende esthetiek van A Void Hope wordt muzikaal versterkt dankzij Elden Pixels’ samenwerking met de bekende synthwave-artiest Waveshaper, die eerder werkte aan de soundtrack voor Furi. Zijn soundtrack begeleidt je tijdens je reis en versterkt het spookachtige en suggestieve landschap bij elke stap. De muziek wordt gecombineerd met het geluidsontwerp van Little Nightmares Audio Designer Christian Björklund en een verhaal van sciencefiction- en horrorschrijfster Frida Windelhed om een verleidelijk ijzingwekkende sfeer te creëren die zowel emotioneel als esthetisch aantrekkelijk is.




Elden Pixels heeft vandaag ook de eerste van een serie dev diaries vrijgegeven. In deze eerste bijdrage bespreekt gamedesigner Mikael Forslind het ontwerp van A Void Hope, laat hij vroege prototypebeelden zien en legt hij uit hoe de game zijn richting heeft gevonden.

De survivalist met het verkeerde plan. Deze survival game "expert" is het 2de nieuws slaafje van de redactie. Klaar om alles fout te laten lopen gaat hij als een gepassioneerde zombie de gaming nieuws wereld in.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password