Sandbox RPG Streets of Rogue 2 legt procedurele open wereld generatie uit in nieuwe Devlog

In afwachting van de lancering van Streets of Rogue 2 in Early Access later dit jaar, bespreekt Matt Dabrowski, de solo-ontwikkelaar van de game, in een nieuwe devlog hoe de procedurele wereldgeneratie van zijn aankomende vervolg werkt, met een blik achter de schermen van de open-wereld RPG vol chaos die allerlei soorten chaotisch spel aanmoedigt.




Duik in de fijne kneepjes van het creëren van gevarieerde, procedureel gegenereerde content. Elke keer dat je Streets of Rogue 2 speelt, krijg je een compleet nieuwe, willekeurige wereld die gebaseerd is op een verkleinde versie van de kaart van een klein land. Werp een eerste blik op de veelbelovende biomes, van vervallen sloppenwijken en slaperige buitenwijken tot weelderige bosmeren en eilandstranden.

Leer geweldige tips over game-ontwikkeling, zoals de verschillende algoritmes die Matt gebruikt bij het maken van kaarten vanaf nul, verschillende meetbereiken, hoe hij stadsclusters, landschappen en wegen positioneert en hoe hij voorwerpen en gebouwen op elke locatie plaatst.

Naarmate de ontwikkeling vordert, kunnen spelers alles wat in het spel te vinden is namaken, zoals muren, vloeren en voorwerpen. Geen zin om steden te bouwen? Vrees niet – maak gebruik van kant-en-klare bouwwerken voor een snelle omwenteling.

Voor degenen die op zoek zijn naar meer chaotische actie is de sky the limit. Matt laat weten dat hij, afhankelijk van de vraag van fans, verschillende functies in petto heeft, waaronder een uitgezoomde functie voor het bouwen van steden die doet denken aan tycoongames exclusief voor burgemeesters. Of nog beter – een mutator om de AI die verantwoordelijk is voor de real life-mechanica in de war te brengen, zodat spelers een stenen muur midden op wegen kunnen bouwen en NPC’s kunnen opsluiten in kamers zonder deur.

Streets of Rogue 2 lanceert in 2024 op Steam Early Access.

Jimmy "Verjim" is een gedreven gamer, met Tekken als zijn all-time favoriet. Aangevoerd door alle beschikbare soorten koffie, speelt hij elke game op zijn pad en zorgt ervoor dat zijn lezers precies weten waar games in uitblinken of net mis lopen. Overdag is hij actief bezig met fotografie, maar wanneer de schaduw valt, zal de pen van deze oprichter en hoofdredacteur genadeloos inkt doen vloeien

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password