RuneScape brengt miljard dollar op – Jagex kondigt Jagex Partners aan

Jagex heeft vandaag Jagex Partners aangekondigd. Dit is een third-party-publishing-initiatief, exclusief voor live games, dat volgende week op Gamescom wordt geïntroduceerd. Bovendien viert Jagex dat de RuneScape-franchise na vele jaren van groei officieel een miljard dollar heeft opgebracht.

Jagex Partners gaat live-games uitgeven en operationele diensten aanbieden die speciaal zijn afgestemd op de behoeften van externe studio’s. Centraal in het aanbod staat de toegang tot speciale diensten van Jagex, inclusief gebruikersacquisitie, digitale marketing, analytische en doelgroepgerichte systemen, managen van virtuele inkomsten, factureringssystemen, klantenondersteuning en community leadership.

Partnerstudio’s gaan ook profiteren van een gepatenteerd technologieplatform dat partnertitels zal integreren in het live-activiteitenecosysteem van Jagex – inclusief beheer van spelersaccounts en authenticatie, inkomsten genereren, virtueel valutabeheer, distributie, hosting en tools voor spelersinzichten.

Jagex Partners omarmt zowel PC-, console- als mobiele titels en zal niet alleen toegang bieden tot de westerse markten, maar ook tot China, ‘s werelds grootste gamesmarkt. Dit is mogelijk dankzij moedermaatschappij Fu Kong Interactive.

Phil Mansell, CEO bij Jagex, zei: “Nu RuneScape een ‘billion dollar franchise’ is geworden, heeft Jagex zich bewezen als een van de beste uitgevers van live games. Jagex biedt krachtige en grootschalige live-gamediensten aan groeiende communities. Jagex bevindt zich in een positie van kracht en welvaart en we zijn van mening dat dit het juiste moment is om onze expertise te delen. We gaan andere ontwikkelaars ondersteunen bij het op de markt brengen van hun games, ze helpen met het bouwen en onderhouden van sterke gemeenschappen en hun live games te laten evolueren naar echte levende games.”

John Burns, SVP Publishing bij Jagex, zei: “Jagex heeft een unieke positie waarin het diensten voor publishing en operation levert aan studio’s die live games ontwikkelen. We willen samenwerken met ontwikkelaars die hun spel willen laten uitgroeien tot een franchise die miljoenen spelers trekt en meer dan vijftien jaar kan bestaan.”

“Jagex Partners is zoveel meer dan een publishing-dienst om games op de markt te brengen – het is de complete toolkit om een game te lanceren en te beheren in live-operaties, ondersteund door jarenlange ervaring. We bieden onze expertise op het gebied van diensten, retentie, marketingautomatisering en het genereren van inkomsten – ons ‘deep-game analytics’-systeem en systemen voor het verkrijgen van inzichten over spelers. Dat allemaal naast onze 24/7 klantenondersteuning en bekroonde ‘community leadership’.”

Jagex Partners wordt geleid door een toegewijd en ervaren team, dat senior live game-professionals aanneemt om op lange termijn te werken met Jagex-talent.

Jeff Pabst is benoemd als VP, Third Party Publishing. Hij heeft een bewezen staat van dienst op het gebied van groeiende online gamingbedrijven in Noord-Amerika, Europa en Azië en komt van NCSoft West, Californië. Jeff bekleedde voorheen senior commerce- en uitgeversfuncties bij Sega, Trion en Microsoft.

Simon Bull is Head of Third-Party Marketing geworden. Voordat hij in 2017 bij Jagex kwam, heeft Simon 20 jaar ervaring opgedaan in videogamemarketing met functies bij Electronic Arts, Trion Worlds en NCSoft.

Sarah Tilley heeft zich bij Jagex gevoegd als Head of Third-Party Product Management. Sarah was eerder lid van CCP en heeft ruim zeven jaar ervaring met het ontwerpen en uitvoeren van systemen voor monetisation.

Jeff Pabst, VP, Third-Party Publishing, zei: “Het succesvol uitgeven en onderhouden van een live game is een complexe en multidisciplinaire taak voor elke studio. De kracht van Jagex ligt in het bedienen van live games als levende games, ondersteund door een volledige reeks diensten, systemen en miljoenen spelers. We bouwen nu op die sterke punten voort, om van Jagex Partners een op zichzelf staand aanbod op de externe uitgeversmarkt te maken. Het is een aanbod dat inspeelt op de behoefte van de individuele third-party partij: op maat gemaakte live-speldiensten leveren, verwerven, behouden en het groeien van het publiek makkelijker te maken. We kijken er naar uit om dat aanbod op Gamescom aan derden te mogen aanbieden.”

Jimmy "Verjim" is een gedreven gamer, met Tekken als zijn all-time favoriet. Aangevoerd door alle beschikbare soorten koffie, speelt hij elke game op zijn pad en zorgt ervoor dat zijn lezers precies weten waar games in uitblinken of net mis lopen. Overdag is hij actief bezig met fotografie, maar wanneer de schaduw valt, zal de pen van deze oprichter en hoofdredacteur genadeloos inkt doen vloeien

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password