Rabbids: Party of Legends

Rabbids: Party of Legends
Rabbids: Party of Legends
Release Datum:Genre:, Platform:, , , Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

De Rabbids kennen ondertussen alweer een rijke geschiedenis. Ze werden voor het eerst geïntroduceerd in Rayman Raving Rabbids welke alweer in 2006 verscheen. Ondertussen zijn ze zo bekend en populair geworden dat ze Rayman opgesplitst zijn van Rayman en ze ondertussen zelfs een tekenfilm reeks hebben gekregen. Onze konijntjes zijn duidelijk niet meer weg te denken uit het gaming landschap.

Rabbids: Party of Legends, is net zoals de eerste Rayman Raving Rabbids games een party game. Ondertussen is het alweer geleden sinds de Wii games, en een klein uitstapje naar de Wii U, dat we nog een party game van de Rabbids hebben mogen ontvangen. Rabbids: Party of Legends is een verzameling van nieuwe minigames die ontworpen zijn om met vrienden en familie te spelen. De game is zonder twijfel de leukste party game die op Xbox en Playstation beschikbaar is, met een eervolle tweede plek op de Nintendo Switch na Mario Party.

Journey to the west, Rabbids Edition

Met Rabbids: Party of Legends heeft ontwikkelaar Ubisoft Chengdu de partygame omlijst met het klassieke verhaal van Journey to the West. De Rabbids zelf zijn gemodelleerd naar personages uit het verhaal, zoals de Apenkoning, Tripitaka en Pigsy. De Rabbids hingen rond in hun tijdreizende wasmachine die hen vervoerde naar de wereld van de klassieke 16e-eeuwse Chinese roman. Om terug naar huis te gaan, moeten ze heilige boeken vinden door verschillende opdrachten, met andere woorden de mini-games, te voltooien.

Rabbids: Party of Legends pakt het anders aan dan andere Party games. Je speelt in de story mode niet op een bordspel en werkt ook niet zomaar mini-game na mini-game af. Of nu ja, eigenlijk wel maar het wordt niet klakkeloos afgerateld. Je wordt hier op een map gegooid, waar er voor en na een mini-game wat van het verhaal verteld wordt, waardoor je doorheen samenhangend narratief het verhaal afwerkt door mini-games te spelen en zo de heilige boeken terug bijverdient.

Verder kun je in Rabbids: Party of Legends in quickplay beginnen met een reeks willekeurig geselecteerde minigames of een eigen speellijst samenstellen, waarbij je een reeks minigames van je eigen keuze afwerkt. Je kunt Rabbids: Party of Legends in je eentje spelen als je dat wilt, waarbij je het opneemt tegen drie AI-personages. Maar dit is duidelijk een spel dat is ontworpen om met anderen te worden gespeeld. Tot mijn verbazing zijn er geen online multiplayer opties beschikbaar, je zult dus maximaal drie vrienden en familieleden moeten verzamelen om met je mee te spelen als je van multiplayer wil genieten. Hoewel zulke games natuurlijk het leukst zijn samen op de bank, is een online multiplayer toch een gemis. Het had leuk geweest om de game wat vaker samen te kunnen spelen met vrienden en kennissen die wat verder weg wonen. Wat bij betreft, is dit zonder twijfel een groot gemis bij een game in dit genre.

Mini-games

Een minigame compilatie staat of valt met de kwaliteit van de minigames, en gelukkig zijn de mini-games in Rabbids: Party of Legends allemaal leuk. De minigames vallen in lijn met wat je zou verwachten bij een titel als deze game, hoewel ze niet vreselijk origineel zijn, functioneren ze goed en zijn ze competitief en gevarieerd genoeg om er lang plezier aan te beleven. Dit komt vooral omdat de minigames in Rabbids: Party of Legends langer duren dan de minigames van zijn concurrenten. Hierdoor zijn ze, ondanks de simpele opzet, net iets uitdagender dan bij de games die de concurrentie aanbiedt. Dit betekent dat Rabbids: Party of Legends spelers langer bezig houdt met de minigames, en er veel minder tijd wordt besteed aan het verplaatsen over een spelbord, het doorlopen van laadschermen of het bekijken van cut-scenes.

Een ander groot voordeel dat Rabbids: Party of Legends heeft ten opzichte van Mario Party is dat het niet verzandt in goedkope mechanics om spelers een oneerlijk voordeel te geven. Als iemand op de laatste plaats staat zullen ze niet in staat zijn om zich terug op te werken naar de eerste plaats als ze niet genoeg vaardigheid hebben met de mini-games. Dit betekent dat degene die het beste is in de minigames, zal winnen in Rabbids: Party of Legends, wat een leuke afwisseling is van Mario Party en zijn onvoorspelbaarheid.

Rabbids: Party of Legends telt meer dan 50 minigames. Sommige lijken op elkaar, maar er is genoeg afwisseling zodat je je niet snel zult vervelen. Er zijn ritmische muziekspelletjes waarin je een richting moet indrukken op het ritme van de muziek, een ander spel daagt je uit om snel een vorm op het scherm te tekenen die past bij wat er verschijnt. Één van mijn favoriete mini-games bestaat uit het balanceren van een enorme stapel borden met fruit op, hiervan moet je er zoveel mogelijk afleveren zonder er te laten vallen. Bij sommige mini-games moet je samenwerken andere speel je dan weer puur voor jezelf. De winnaars krijgen telkens heilige boeken, welke in essentie de punten zijn die je in de game verdient na het spelen van een mini-game.

Rabbids: Party of Legends is een leuke collectie aan minigames geworden en verleent een geweldige partygame-ervaring die perfect is voor een leuk avondje met vrienden. Er is echter wel een belangrijk nadeel die het spel weerhoudt van het bereiken van zijn volledige potentieel, namelijk het ontbreken van online multiplayer. Desondanks staat de game garant voor uren party plezier zonder de onvoorspelbaarheid die wel aanwezig is bij de concurrentie. In Rabbids: Party of Legends zal de beste speler ook effectief met de overwinning gaan lopen, en dat is een verademing in het genre.

• Goede variëteit aan Mini-games
  • Beste speler wint effectief

• Geen online multiplayer