Het eindsignaal voor Made in Asia Spring 2023 werd finaal gefloten. De fans van Japanse animatie en strips, YouTube-sterren, K-pop, videogames, Oosterse delicatessen en andere popcultuurfenomenen, in totaal maar liefst 69.832 man sterk, mogen terugblikken op een geslaagd, met activiteiten gevuld driedaags festijn vol Aziatische cultuur.
Compleet uitverkochte Fast Pass-formules, 69.832 bezoekers op 3 dagen, meer dan 300 exposanten, 22 gasten, 58.721 m² aan activiteiten,… De 15e editie van popcultuurfestijn Made in Asia bloeide als kersenbloesems op Japanse bodem.
“Het is fantastisch dat zo veel fans en nationaliteiten telkens weer uitkijken naar dat gevoel van samenhorigheid en hun gedeelde interesse zo massaal gezamenlijk vieren”, aldus Anthony Audenaerd, event director van Made in Asia en de Belgische Heroes-evenementen. “Al van aan de ingang zie je mensen enthousiast naar binnen spurten om zo min mogelijk te missen. En eens binnen complimenteren mensen elkaar, gaan ze samen K-pop-dansjes doen, of de nieuwste uitgaves van manga en anime bespreken. Dat spreekt voor hun passie en voor de belangrijke plek die Made in Asia in hun leven inneemt. En zoals je in de aftermovie kan zien, was het opnieuw een prachtig feest.”
Naast de Franstalige stemacteurs, beroemde YouTube-sterren en cosplay-experten stond Brussels Expo weer bol van de gaming-activiteiten, unieke merchandise, kunst en collectors items, concerten met sterke oosterse invloeden en heuse zones gewijd aan culturele tradities en delicatessen. En bovenal: fans die ongeremd zichzelf waren in uitgedoste cosplays, brede glimlachen en zakken vol souvenirs.
De volgende editie van Made in Asia vindt plaats op 22-23-24 september 2023, eveneens in Brussels Expo. De ticketverkoop voor die herfsteditie gaat binnenkort van start. Meer info op www.madeinasia.be/nl.