Poker Club

Poker Club
Poker Club
Release Datum:Genre:Platform:, , , , Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

Poker, het is een geliefde hobby van veel mensen. Of je nu als amateur, casual speelt met vrienden, of er echt voor gaat voor cash, het is een kaartspel waarmee veel mensen zich kunnen vermaken. Poker kan een hoge instapdrempel hebben, zeker als je voor cash zou spelen. Gelukkig moet je je niet inhouden voor Poker Club, want hier speel je natuurlijk enkel voor in game cash. Perfect dus ook voor een leek zoals ik om met poker te beginnen.

Gelukkig dat er games als deze bestaan, je kan hier veilig poker spelen zonder je zuurverdiende geld te verliezen, al kan je natuurlijk hierdoor ook geen grote bedragen winnen. Een ander voordeel van Poker Club is dat er in deze game uitgebreide tutorials zitten om je poker aan te leren. Zeer handig dus als je met poker wil beginnen. Ikzelf kende op zich wel een beetje van de regels, maar had het nog nooit eerder uitgebreid gespeeld. Dankzij de game kan ik mij nu een volleerd (en amateuristische) poker speler noemen.

Flush

De game begint met het creëren van een karakter, die jou moet representeren in de game. Je kiest het uiterlijk, een kapsel en dergelijke. Gaandeweg kan je ook nieuwe kleding vrijspelen en bijkopen met de chips die je tijdens de poker matches kan winnen. Helaas zien de personages er redelijk levenloos en ongeloofwaardig uit. Ze bewegen houterig en ogen verre van natuurlijk. Het lijkt wel een tafel vol animatronics te zijn, terwijl het toch de bedoeling is om een levendige tafel weer te geven. Ook heeft de game last van een vreemde grafische glitch. Wanneer de camera deels op een lichaam staat geeft deze vreemde lichtflitsen weer op de rand van je scherm. En dit enkel waar er een lichaamsdeel van een deels weergegeven personage aanwezig is. Het is een enorm storende en afleidende glitch, en heel gezond voor je tv kan dit ook niet zijn volgens mij…

Het is ook mogelijk om met je personage enkele emotes weer te geven. Zo kan je met je chips spelen om andere spelers af te leiden, of een of andere emotie tonen. Het is leuk dat dit mogelijk is, maar in de praktijk merk je hier weinig van, zeker gezien je je eigen personage niet kan zien tijdens het spelen. Ook valt het amper op wanneer andere spelers dit doen, omdat je voornamelijk gefocust bent op het spel en de kaarten die in play zijn. Dit doet natuurlijk het sociale aspect van poker te niet, gezien je niet kan bluffen zoals in het echt wel kan, maar dat is natuurlijk onvermijdelijk in een game.

Full house

Poker Club is een game die bedoeld is om online te spelen. Er zijn geen singleplayer opties beschikbaar, al kan je online wel een kamer maken met bots. Al is het natuurlijk gewoon het leukst en meest realistisch om tegen echte spelers te spelen. Vooral tegen vrienden spelen is een aanrader, gezien je dan toch nog een beetje kan bluffen via voicechat. Het is ook mogelijk om een club op te richten of te joinen, om zo samen met andere spelers samen beloningen te unlocken.

Helaas loopt de game nogal traag, je hebt natuurlijk tijd nodig om na te denken, maar alle acties duren nogal lang om uit te voeren. Je hebt hierdoor wel alle tijd om rustig na te denken, maar de traagheid kan af en toe vervelend worden. Gelukkig kun je van deze wachttijden gebruik maken om lekker met vrienden te praten, of naar een leuk muziekje te luisteren. Zorg er wel voor dat je niet afgeleid raakt, en een beetje bij de game blijft, want je wil tenslotte nog steeds kunnen winnen. Dus probeer tussendoor zeker te blijven volgen en niet afgeleid te raken door bv je gsm, iets wat mij af en toe wel overkwam.

Royal Flush

De hoofdmode van deze game zijn de tours waaraan je kan deelnemen. Dit zijn toernooien op verscheidene locaties. Elke tour speel je tegen echte menselijke spelers. Je zal hierdoor altijd online spelen, en moeten hopen op genoeg beschikbare spelers; Tot nu toe heb ik steeds spelers kunnen vinden, maar een volle tafel tegenkomen is op het moment van schrijven nog een zeldzaamheid. Het is natuurlijk veel leuker om tegen echte spelers te spelen in plaats van tegen bots, dus dit is een goede keuze geweest van de ontwikkelaars.

Elke kamer heeft een minimum buy in bedrag, al kan je na een verlies jezelf natuurlijk weer inkopen. Daarnaast heeft elke kamer nog extra objectives die je kan completen om extra beloningen vrij te spelen. Deze kunnen variëren van een speler te elimineren, tot een bepaald bedrag te winnen, of een vastgesteld aantal handen te winnen. Deze objectives zorgen ervoor dat de game wat interessanter blijft, en dat je altijd je best probeert te doen. Dit is een goede keuze geweest, want aangezien je gebruik maakt van virtueel geld, zal je hier niet altijd even voorzichtig mee zijn. Dit zet dus aan om toch wat voorzichtiger te spelen en niet zomaar meteen all in te gaan.

Hoewel de game ook een next-gen versie heeft – welke ik ook gespeeld heb -, is deze grafisch niet heel indrukwekkend. De kaarten zien er goed uit, net zoals de tafel, beide hebben zeer gedetailleerde textures. Ook de omgevingen kunnen ermee door, maar de karakter modellen laten te wensen over. Zoals ik eerder al zei in deze review, ze zien er niet levendig uit en alles behalve overtuigend. Op zich geen ramp, zeker gezien het een poker game is, maar het haalt je wel uit de beleving.

Je kan Poker Club vooral zien als een rustige game om even tussendoor met vrienden te spelen. De game verleent zich perfect om na een lange drukke werkdag even online te relaxen. Want het is best wel leuk om rustig online te pokeren met vrienden, in combinatie met een lekker drankje en een leuk muziekje op de achtergrond. De game speelt zich volledig online af, wat natuurlijk de gameplay ten goede komt, gezien je tegen menselijke spelers speelt, krijg je geen voorspelbare bots als tegenstanders, waardoor elke game weer anders verloopt. Hopelijk pikken nog genoeg mensen deze game op, want momenteel is het een zeldzaamheid om een volle kamer tegen te komen. Op vlak van poker biedt het wat je zou verwachten, het speelt zonder twijfel leuk, al moet je wel wat geduld hebben want alle stappen verlopen vrij traag.

• Online pokeren met vrienden
  • Leert poker aan beginnende spelers

• Houterige karakter modellen