One Piece – Pirate Warriors 3 Deluxe

One Piece – Pirate Warriors 3 Deluxe
One Piece – Pirate Warriors 3 Deluxe

Naast Fire Emblem Warriors en Hyrule Warriors Definitive Edition komt nu ook One Piece Pirate Warriors 3 op de Switch terecht. One Piece telt momenteel meer dan 800 episodes en blijft nog steeds doorgaan! In Japan is One Piece daarom ook nog steeds een hot topic, en zie je her en der er nog genoeg van. Maar goed, deze One Piece fan gaat ter voorbereiding van Hyrule Warriors deze Warriors game eens onder de loep nemen!

Luffy must be the man who becomes the Pirate King!

Het concept van de Warriors game is vrij onveranderd gebleven de laatste jaren. Afkomstig van de lang lopende Dynasty Warriors reeks, zijn er meerdere spin-offs geweest waarin andere franchises de hoofdrol nemen. Zo zijn er al enkele gemaakt over Gundam, Fire Emblem en Zelda. Ook One Piece is hier geen vreemde meer, en is aan zijn derde iteratie toe hier.

De warriors games bestaan altijd uit meerdere modi. De meest interessante om het spel te leren kennen, is de Legend Log mode oftewel story mode. In deze mode leer je de game kennen en zullen de levels progressief moeilijker worden, maar hier kan je ook je eerste levels en geld verdienen om zo de rest van de game goed gebalanceerd te houden. Het verhaal begint overigens bij het begin van de One Piece reeks, en zal de belangrijkste hoogtepunten aanhalen. Verwacht je maar aan een goede 12 tot 15 uur om je door de story heen te krijgen. Fans van het eerste uur zullen merken dat het echter vrij snel door het verhaal gaat en meer een opfrissing is, maar voor nieuwkomers is het op zich wel een erg complete vertelling over het verhaal van Luffy D. Monkey en zijn pad om de Pirate King te worden en het vinden van de One Piece. Voor mij was het leuk om bepaalde zaken nog eens terug te zien op deze interactieve manier!

Naast de story mode kan je dezelfde avonturen herbeleven in de Free Log mode. In deze mode kan je dan zelf kiezen met welke personages je het level opnieuw wilt spelen. Dit om eventueel je personages te versterken, of objectives te halen die je gemist hebt en je rank naar S te krijgen. Daarnaast is er nog de Dream Log mode waar je van eiland naar eiland gaat om missies te doen. Veel daarvan gaan veel te moeilijk zijn in het begin, en kunnen best pas gedaan worden naarmate je verder gevorderd bent in de story mode.

There comes a time when a man has to stand and fight!

De gevechten vinden plaats in een beperkte map, met verschillende territoriums om te claimen en verschillende objectieven om te behalen. Het vecht systeem is vrij simpel, maar gewoon wat button mashen zal je niet redden. Je kan heel wat combo’s doen met de twee knoppen die bedoeld zijn voor aanvallen, gecombineerd met een dodge die ook gebruikt kan worden om snel richting je vijand te dodgen en zo je combo’s verder uit te breiden. Je beschikt ook over 2 balkjes, 1 zorgt er voor dat je een special kan uitvoeren die veel schade aanricht en een groot bereik heeft. De andere heeft twee functies, eentje is dat je een teamgenoot je combo’s laat afsluiten met een sterke aanval en de tweede functie gebruikt al het resterende van je balk waarmee je een ultieme combo special activeert!

Zoals in de meeste Warriors game kan je elk personage sterker maken door allerlei materialen te verzamelen, in dit geval zijn het munten van personages. Elk personage kan ook stijgen in level, en dit tot serieus hoge aantallen. Helaas stijgen enkel personages in level die je actief aan het gebruiken bent, maar je kan ze gelukkig wel “trainen” door geld te spenderen in een van de vele upgrade menu’s!

People’s dreams… Never end!

Grafisch ziet de game er best goed uit, maar ik mis de getekende stijl van One Piece wel. Sommige characters zien er hier door wat vreemd uit, maar gelukkig went het wel snel. Op vlak van muziek zit het ook zeker en vast goed. Naast het nodige gitaarwerk om je op te zwepen en klaar te maken voor de onuitputtelijke horden van vijanden pompen de trompetten nog wat extra lekkere deuntjes er bij om de toon te zetten voor al je gevechten.

Natuurlijk krijgen we in deze game ook de voice acting er bij. Maar helaas voor de mensen die de Engelse dubs prefereren, zal je het enkele moeten stellen met de originele Japanse voice acting. Persoonlijk heb ik daar geen probleem mee en kies ik, waar mogelijk, toch altijd voor de Japanse stemmen.

Wat een groot pluspunt van de game is, is de mogelijkheid om een tweede persoon in het gevecht te betrekken. Geef een joycon door aan een medespeler en knok zo samen je weg door eender welk gevecht. Deze game heeft trouwens een hele hoop DLC standaard bij in de game, meer dan 40 DLC’s die over de afgelopen jaren zijn uitgekomen!  Er zijn ook 6 nieuwe characters toegevoegd met hun eigen moveset. Met deze game ga je dus nog vrij lang zoet kunnen zijn!

Deze game is momenteel de ultieme manier om het verhaal van One Piece te (her)beleven dankzij het toevoegen van meer dan 40 DLC’s die over de afgelopen jaren verschenen zijn. De game is verder compleet hetgeen je van een Warriors game kan verwachten, en juist daarom is het het best om deze te spelen in korte bursts, een paar missions/levels per keer. Ik had dit misschien meer nodig omdat ik recent Fire Emblem Warriors eindelijk had uitgespeeld, en ondertussen ook al een pak uren in Hyrule Warriors gesleten had (WiiU en 3DS versies).

Mijn grootste minpunt bij deze game was dat de cutscenes je vaak uit de actie halen tijdens een missie, en toegegeven dat ook de tekenstijl in het begin me niet zo aanstond. Maar beide kon ik wel vrij gemakkelijk aan wennen.

• Alle voorgaande DLC beschikbaar vanaf het begin
  • Enorm veel speelplezier door de uitgebreide story en adventure modi

• Cutscenes halen je uit de actie