Nieuwe Tales of Kenzera: ZAU-trailer onthuld tijdens Xbox Partner Preview Showcase

Tijdens de Xbox Partner Preview Showcase hebben Electronic Arts en Surgent Studios een gameplay-trailer uitgebracht voor Tales of Kenzera: ZAU. De trailer van deze hartverwarmende singleplayer action-adventure platformer toont gloednieuwe beelden van de reis van hoofdpersonage Zau door het mystieke land Kenzera.

In de trailer, die is ingesproken door de oprichter van Surgent Studios en de voor een BAFTA-genomineerde acteur Abubakar Salim, krijgen spelers een uitgebreid kijkje in de vaardigheden die gepaard gaan met het Zon- en Maanmasker. Ieder masker beschikt over zijn eigen kosmische krachten, die kunnen worden geüpgraded om sterkere vijanden te verslaan en nieuwe manieren te vinden om door de magische 2,5D-wereld te navigeren.

De Metroidvania action-adventure platformer is door Abubakar ontwikkeld om het verlies van zijn vader te verwerken. Tales of Kenzera: ZAU laat zien hoe veerkracht kan zorgen voor geweldige dingen. Ook laat het zien hoe spelers hoop en moed kunnen vinden na een groot verlies.

Tales of Kenzera: ZAU is vanaf 23 april 2024 verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch en pc tegen een adviesprijs van € 19,99. Spelers kunnen profiteren van 10% korting door de game nu te pre-orderen. Ook krijgen ze hierdoor automatisch toegang tot een visueel effect getiteld Kalunga’s Blessing, de digitale comic Soulshifters, evenals twee extra sjamaanpunten om tot wel twee vaardigheden te ontgrendelen.