In de blog blikt de ontwikkelaar terug op de activiteiten van de afgelopen zomer en worden plannen voor de nabije toekomst besproken. Niantic meldt dat de significante groei in actieve spelers vanaf mei dit jaar plaatsvond.
De groei in actieve spelers is te wijten aan verschillende evenementen die het bedrijf organiseerde ter promotie van de game. Zo trokken de globale evenementen afgelopen zomer rond de 400.000 bezoekers. Deze evenementen werden gehouden in Dortmund, Chicago en Yokosuka. Daarnaast werd er afgelopen juni een update voor de game uitgebracht die spelers onder andere de mogelijkheid gaf om vrienden met elkaar te worden en Pokémon te ruilen. Dit resulteerde in 113 miljoen vriend-connecties en 2,2 miljard gestuurde gifts. Verder waren gedurende de zomer verschillende missies te voltooien om speciale beloningen te krijgen.
Niantic zegt dat deze evenementen de wil toont van de community om met elkaar te spelen. Ook de maandelijkse Community Day-evenementen leggen hier volgens het bedrijf de nadruk op. CEO van Niantic, John Hanke, zegt hier het volgende over: “De ervaringen van deze zomer hebben onze overtuiging versterkt dat technologie gebruikt kan worden om ons leven te verbeteren en ons dichter bij elkaar kan brengen en onze connectie kan versterken met de communities waarmee wij leven en spelen.”