NFL en 2K kondigen samenwerking aan om meerdere nieuwe games te produceren

  1. De National Football League (NFL) en 2K hebben vandaag een meerjarig partnerschap aangekondigd dat meerdere toekomstige videogames omvat. De samenwerking markeert de terugkeer van games met een American Football-thema naar 2K’s portfolio met sporttitels en originele IP, evenals een uitbreiding van het gamesportfolio van de NFL. Financiële voorwaarden zijn niet bekendgemaakt.

    De games zullen non-simulatie American Football-ervaringen worden. Hoewel specifieke gametitels, ontwikkelaars en releasedata op een later tijdstip worden aangekondigd, bevestigt 2K dat de projecten in vroege ontwikkeling zijn en vanaf het kalenderjaar 2021, tijdens het fiscale jaar 2022 van Take-Two, gaan lanceren.

    “De NFL is één van de meest succesvolle sportmerken ter wereld en staat bekend om het creëren van ongelooflijke entertainment voor fans”, aldus David Ismailer, President van 2K. “We zijn verheugd een nieuwe samenwerking aan te gaan met de NFL in een partnerschap dat zich uitstrekt over meerdere videogames gericht op leuke, toegankelijke en sociale ervaringen. Het is opwindend om de expertise van 2K bij het creëren van bekroonde sportgames samen te brengen met de gerenommeerde status van de NFL als een entertainment- en sportorganisatie van wereldklasse. ”

    2K, de toonaangevende ontwikkelaar en uitgever van wereldwijde interactieve entertainment, gevestigd in Novato, Californië, publiceerde eerder de populaire en veelgeprezen NFL 2K-franchise, die liep van 1999 tot 2004 via het 2K Sports-label van het bedrijf. Andere door 2K gepubliceerde games zijn de best verkopende en best beoordeelde NBA-videogamesimulatieserie NBA® 2K, naast series als WWE® 2K, The Golf Club 2019 Featuring PGA TOUR®, Borderlands™, BioShock®, Mafia®, Sid Meier’s Civilization® en XCOM®.

    “Het uitbreiden van de aanwezigheid van de NFL in de gamewereld is een focus geworden voor de League, omdat we de volgende generatie van onze fanbase willen laten groeien. Onze samenwerking met 2K nieuw leven inblazen was een natuurlijke stap in die inspanning,” zei Joe Ruggiero, vice-president van consumentenproducten bij de NFL. “2K is een wereldwijde leider in sportvideogames, met een bewezen staat van dienst in het creëren van award winnende games. We kijken er daarom naar uit om in de toekomst meer te delen over de projecten waaraan we met hen werken.”

    De aankondiging van de NFL-samenwerking van vandaag volgt na verschillende recente groei-updates van de uitgever en zijn ontwikkelingsstudio’s.

    “Het is een spannende tijd voor 2K en onze fans,” zei Ismailer. “We breiden ons sportaanbod uit en bouwen voort op onze sterke portfolio met nieuwe IP, evenals voortdurende ondersteuning van bekroonde franchises, allemaal met als doel onze fans nog meer geweldige games en entertainment te bieden voor de komende jaren.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password