Neem een kijkje achter de schermen bij de grillige verhalende puzzelgame Lil’ Guardsman in nieuw Dev Diary Bewaken is hard werken

Onafhankelijke gamestudio Hilltop Studios heeft in samenwerking met Versus Evil hun derde Dev Diary-video uitgebracht, waarin een blik achter de schermen wordt geworpen bij het maken van hun aankomende verhaalgedreven avonturengame Lil’ Guardsman. Deze nieuwste video, Guard Work is Hard Work, biedt een interview met medeoprichter & game director Artiom Komarov, medeoprichter & creative director Scott Christian en schrijver & game designer Matt Bernard van ontwikkelaar Hilltop Studios, waarin ze de verschillende ‘tools en trucs van het vak’ bespreken als het gaat om het bewaken van het koninkrijk dat Lil zijn thuis noemt.

Guard Work is Hard Work biedt een voorproefje van de Guardsman Toolkit – de intimidatie- en ontdekkingstools die de speler gebruikt om te bepalen of hij een bezoeker wel of niet binnenlaat in de Sprawl, het koninkrijk waar Lil’ Guardsman om draait. De tools variëren van ‘bad cop’-achtige tools zoals de bullwhip en het waarheidsserum tot ‘good cop’-gadgets zoals een decoderring en metaaldetector. Een van de grootste geneugten van Lil’ Guardsman is het gebruik van de verkeerde gereedschappen op de verkeerde mensen om ondeugende rampen te veroorzaken. Omdat Lil’ Guardsman een mechanisme heeft dat de tijd terugdraait, word je uitgenodigd om creatief te worden en een heleboel hilarische mislukkingen te ontdekken. Er is ook een beoordelingssysteem met sterren, dat verschillende niveaus van betrokkenheid biedt voor spelers die graag gewoon verder willen komen in het verhaal, versus spelers die vastbesloten zijn om de perfecte score, uitkomst en betaalbonus te behalen.




Lil’ Guardsman verschijnt later dit jaar op de pc, Switch, PlayStation en Xbox Series-consoles en is een verhalende deductiegame die is geïnspireerd op het klassieke point-and-click-genre en de mechanics van Papers, Please. Lil’ Guardsman speelt zich af in een high-fantasy wereld met de komische gevoeligheid van Monkey Island en andere avonturenklassiekers van Lucasarts uit de jaren 90. Spelers kruipen in de huid van een jong meisje dat haar vader, de hoofdbewaker van het kasteel, moet beschermen. Wat kan er misgaan?

Terwijl je een reeks excentrieke personages ondervraagt die toegang proberen te krijgen tot de stadsmuren, moet je de ware bedoelingen van elke bezoeker ontdekken door middel van sluwe dialogen en een slim gebruik van je gereedschapskist met onderzoeksvoorwerpen. Als Lil moet je moeilijke beslissingen nemen en beslissen wie je toelaat in haar kasteel. De gevolgen kunnen ernstig zijn, dus je moet slim gebruikmaken van je vaardigheden om massale samenzweringen te ontmaskeren en Lil’s kasteel en familie te beschermen tegen slinkse indringers.

Jimmy "Verjim" is een gedreven gamer, met Tekken als zijn all-time favoriet. Aangevoerd door alle beschikbare soorten koffie, speelt hij elke game op zijn pad en zorgt ervoor dat zijn lezers precies weten waar games in uitblinken of net mis lopen. Overdag is hij actief bezig met fotografie, maar wanneer de schaduw valt, zal de pen van deze oprichter en hoofdredacteur genadeloos inkt doen vloeien

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password