Onafhankelijke gamestudio Jukai Studio en Versus Evil, een van de toonaangevende onafhankelijke uitgevers van videogames, hebben vandaag een enorme patch gelanceerd voor de mysterie-gedreven psychologische horrorgame Stray Souls op pc via Steam, PlayStation 4|5, Xbox Series S|X en Xbox One.
De eerste patch sinds de lancering van de game pakt veelvoorkomende prestatie- en gameplayproblemen aan die op consoles en pc zijn gevonden, naast het verbeteren van aspecten van de levenskwaliteit van de mechanica, waaronder de jumpscares, het richten en de eindbaasgevechten. Er zijn onder andere de volgende verbeteringen:
- Opnieuw opgenomen mocap voor gezichtsloze animaties voor zowel Daniel als Martha.
- De camera voor de jumpscare met getrokken benen is aangepast, waardoor de bug is opgelost die ervoor zorgde dat deze sprong voor de cutscène van de breaker room plaatsvond.
- Daniel zwaait niet meer terwijl hij zijn pistool richt. De volgorde van willekeurig oma gluren is verbeterd en de frequentie is verlaagd om herhaling te voorkomen.
- Visuals, weergave en cameraproblemen voor de grootmoederspeurtocht gereviseerd.
- Het onvermogen om te richten en schieten tijdens het wendigobaasgevecht (eerste) is verholpen.
- Moeilijkheidsgraad van het wendigobaasgevecht (eerste) aangepast.
- Helderheid zaklamp in sommige levels aangepast.
- Overdreven stootanimaties van Martha opnieuw opgenomen en het hele systeem herzien zodat het natuurlijker aanvoelt.
- Martha’s afwezigheid bij de familiegrafsteen voor het begin van de cutscène is verholpen.
- Een hint toegevoegd aan het briefje op het kerkhof zodat het makkelijker te vinden is (nu prominenter aanwezig in de omgeving).
- Geluidsniveaus voor stemmen bijgewerkt en alle cutscènes doorlopen om de geluidsniveaus in balans te brengen.
- Geluidsniveaus voor alle vijanden aangepast.
- Lettergrootte ondertiteling aangepast.
- Crash verholpen wanneer je doodgaat in het eerste wendigobaasgevecht. (Xbox One)