Milestone kondigt MXGP PRO aan – Trailer

Milestone onthult  dat MXGP PRO vanaf 29 juni 2018 verkrijgbaar is voor PlayStation 4, Xbox One en Windows-pc/STEAM.

Met MXGP PRO maakt de franchise een nieuwe start. De game is ontwikkeld om fans de ware geest van motorcross te laten beleven en aan hun hoogste eisen te voldoen. Op basis van feedback uit de community is de titel opnieuw gedefinieerd volgens wat de ontwikkelaars van Milestone de “mechanische” benadering hebben genoemd: spelers kunnen elke afzonderlijke parameter van hun motorfiets instellen, op basis van werkelijke waarden en prestatiegegevens.

Alle opgebouwde kennis uit de vorige titels van de MXGP-franchise is benut voor de ontwikkeling van deze videogame, die met een nieuwe benadering en verfijnde gameplay de race-ervaring naar een hoger niveau tilt. Dit is wat PRO gaat worden, een videogame met een compleet nieuwe ziel:

  • Een nieuw systeem voor het instellen van de motorfiets, dat spelers elke afzonderlijke parameter van hun motorfiets laat instellen, gebaseerd op werkelijke waarden en prestatiegegevens.
  • Een op fysica gebaseerde benadering, om de speler te laten racen met spectaculaire, onbeperkte bewegingsvrijheid en een herzien systeem voor grip, botsingen en luchtgedrag.
  • Extreem realistische bewegingen van coureurs, geïntegreerd met bewegingen van de motor en beïnvloed door de impact van de motor op verschillende terreinsoorten.

Om de game-ervaring nog unieker te maken, is Milestone een exclusieve samenwerking aangegaan met Tim Gajser, Tony Cairoli en Gautier Paulin. Dankzij hun suggesties wisten de ontwikkelaars een verrassend niveau van realisme te bereiken. Tim Gajser legde uit hoe je plezier kunt beleven aan whips, scrubs, en racen over whoops-secties, terwijl Tony Cairoli zijn feedback gaf op de nauwkeurigheid bij starten en remmen, inclusief hoe je een voorsprong kunt nemen bij de startlijn en nauwkeurig kunt remmen. Gautier Paulin adviseerde tenslotte over hoe je sporen kunt gebruiken en op topsnelheid door bochten scheurt.

Luca Simonotti, hoofdontwikkelaar bij Milestone zegt: “Dit jaar hebben we de fysica en de hele gameplay-ervaring van MXGP volledig kunnen herdefiniëren. We zijn begonnen met een analyse van de ophanging, we hebben de druk vergeleken van zowel vorkverlengingen als enkele schokdempers met dezelfde waarden als die van de officiële MXGP-motorfietsen, en dit proces doorgetrokken naar de ECU-mapping. Dankzij de exclusieve samenwerking met de officiële MXGP-rijders Tim Gajser, Tony Cairoli en Gautier Paulin, kregen we bovendien hoogkwalitatieve feedback, wat leidde tot verbeterpunten voor het hele ontwikkelingsproces. Het was een unieke ervaring om met hen samen te werken en we zijn trots op de behaalde resultaten.”

Elke professionele speler moet, na het verkrijgen van de krachtigste motorfiets die bij zijn rijstijl past, trainen in de modder om op alle circuits en in alle weersomstandigheden te kunnen presteren. Daarom wordt de Compound in MXGP PRO een veel groter oefenterrein met alle ruimte om te trainen en racevaardigheden te ontwikkelen voor elk type terrein.

Jimmy "Verjim" is een gedreven gamer, met Tekken als zijn all-time favoriet. Aangevoerd door alle beschikbare soorten koffie, speelt hij elke game op zijn pad en zorgt ervoor dat zijn lezers precies weten waar games in uitblinken of net mis lopen. Overdag is hij actief bezig met fotografie, maar wanneer de schaduw valt, zal de pen van deze oprichter en hoofdredacteur genadeloos inkt doen vloeien

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password