Bandai Namco kondigde recent voor welke platformen God Eater 3 verschijnt (PS4 en pc) en onthult vandaag meer over de gameplay van de action-RPG.
Planeet aarde is niet meer dezelfde. Miserie en ellende worden veroorzaakt door de verschrikkelijke Aragami. Deze wezens kunnen enkel worden verslagen met de God Arcs, biomechanische hybride wapens ontwikkeld door een bedrijf genaamd Fenrir. De God Eaters – mensen die over de nieuwe versies van de God Arc-wapens beschikken – zijn de enige hoop.
Nog voor de gebeurtenissen in God Eater 3 werden veel regio’s onbewoonbaar gemaakt en schuilden overlevenden ondergronds. In de Ashlands zijn er nieuwe Ash Aragami zoals Anubis en Ra die voor de ultieme uitdaging zorgen voor God Eaters. De Aragami zijn echter niet de enige die zijn veranderd; God Eater 3 introduceert Adaptive God Eaters (AGE), die verschillen ten opzichte van de God Eaters uit het verleden. De AGE staan dichter bij de Aragami waardoor ze nog sterker zijn en meer resistent zijn voor de Ashlands.
Een van de AGE is Hugo Pennywort, een God Eater uit Pennywort. De protagonist en Hugo groeiden samen op en werden op jonge leeftijd Adaptive God Eaters. Hugo is een man van actie en een echte leider, maar voor de speler is hij meer een broer.
God Eater 3 introduceert nieuwe God Arcs: de Biting Edge kan gebruikt worden voor snelle aanvallen gebruikmakende van twee zwaarden en er is de Ray Gun voor sterke aanvallen vanop afstand.
Naast deze nieuwe God Arcs zijn er ook nieuwe manieren om te vechten die de speler zijn krachten sterk zullen verhogen. Het Engage-systeem zal worden geactiveerd wanneer personages dicht bij elkaar staan, terwijl de accelerator trigger een passieve bekwaamheid is die vereisten kent als het uitvoeren van een perfect guard.