Kerbal Space Program 2 ontwikkelaar onthult hoe baby Kerbals worden gemaakt

Kerbal Space Program 2 is bedoeld om op een aantal manieren de trail and error-cyclus van het origneel gevoelig uit te breiden. Onder meer het toevoegen van kolonies.
Kolonies worden tot stand gebracht via draagbare modules die worden aangeleverd en kunnen ingezet worden op verre werelden. Naarmate ze groeien, bouwen ze nieuwe modules waarmee
ze kunnen uitbreiden en uiteindelijk hun afhankelijkheid van de Kerbal-thuisplaneet Kerbin verliezen.

Creatief directeur Nate Simpson (Star Theory) vertelde bij de aankondiging dat de koloniebouwer op dezelfde manier zou werken als de voertuigeneditor en ging vervolgens dieper in op dat nieuwe element tijdens een interview op Gamescom. De kolonie-editor (Building Assembly Editor of “Bae” genoemd) zal “zeer vergelijkbaar” zijn met het Vehicle Assembly Building, met zijn eigen onderdelenpakket dat met verschillende modules word aangevuld naarmate je vordert.

“Welke modules je ook heb meegebracht, die verschijnen in het parkpalet, dus je hebt die om mee te bouwen. Maar wanneer een basis een bepaalde volwassenheid bereikt, die echt gebaseerd is op zijn populatie en naar mate die populatie groeit, ontgrendelt hij nieuwe soorten dingen die u met een basisstation kunt doen. En op een bepaald moment kunt u geïmporteerde bronnen gebruiken om modules ter plaatse te fabriceren” legde Simpson uit.

“Een van de soorten modules die je kunt bouwen is het voertuigenassemblage-gebouw, en als je eenmaal een koloniaal voertuigenassemblage-gebouw hebt, ligt de verantwoordelijkheid niet meer op jouw schouders, toch? Je hoeft niet langer dingen omhoog te slepen uit de zwaartekracht van Kerbin. Nu is de interstellaire progressie ontgrendeld, omdat je in zeer ondiepe of niet bestaande zwaartekrachtbronnen kunt bouwen in het geval van bouwen in een baan om de aarde.”

Koloniegroei is duidelijk een centraal onderdeel van dat systeem en Star Theory neemt een interessante benadering om ermee om te gaan. Simpson zei dat de ontwikkelaars de bevolkingsgroei niet direct wilden koppelen aan het verstrijken van de tijd of aanverwante systemen want “wanneer je een tijd zoom hebt in een spel zoals dit, dan kun je ook met de tijd spelen binnen het spel”. Dus in plaats daar van koppelt het koloniegroei aan het bereiken van mijlpalen in het spel, wat een soort Kerbal babyboom zal veroorzaken.

“Als je iets opmerkelijk in het spel doet, vieren mensen dat door te vermenigvuldigen” zei hij. “En ik denk dat dit eigenlijk de geheime saus is om er voor te zorgen dat de progressie interessant en organisch aanvoelt voor de duur. Je krijgt niet die ervaring als je teveel met je game zoom gaat spelen, je zal die paar interessante dingen moeten doen. En als je interessante dingen doet (en het proces is een geheim) maken Kerbals nieuwe Kerbals.

Kerbal Space Program 2 zal naar verwachting ergens begin 2020 uitkomen op steam en “andere digitale winkels”.

Mandasperger is een eigenwijze levensgenieter die maar al te graag zijn mening laat weergalmen over het wereldwijde web. Gamen is een passie, net zoals schrijven. Een goed boek kan er ook altijd in, maar nogmaals, laat er passie zijn!

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password