Nu het koude weer zich terugtrekt en de lenteregens beginnen te vallen, zijn de gedachten van iedereen vast alomtegenwoordig: ik kan nu wel een nieuwe game gebruiken. Als de lente je in die stemming heeft gebracht, heeft Assemble Entertainment nu niet één, maar twee van hun hits, XEL en ITORAH, op console uitgebracht.
Wie op zoek is naar het visuele wonder van een metroidvania vindt dat in ITORAH, ontwikkeld door Grimbart Tales. ITORAH is nu verkrijgbaar op Xbox One, Playstation 4 en Nintendo Switch en is een unieke mix van actie, verhalen en puur esthetisch genot. Ondertussen is XEL, het 3D-avontuur van ontwikkelaar Tiny Roar, nu verkrijgbaar op Playstation 4 en 5. Om de deal nog beter te maken, betekent XEL’s console release de lancering van een gloednieuwe DLC, Breaking Time!
ITORAH is een 2D side scrolling metroidvania, diep geworteld in de Meso-Amerikaanse stijl en thema’s. Spelers nemen de controle over de titel Itorah, de enige mens in het vreemde en onontdekte land van Nahucan. Hoewel het een onbekende omgeving is, zorgen de prachtige handgetekende beelden voor een gastvrije aanwezigheid en een gevoel van visuele verwondering. Maar helaas heeft niet alles dezelfde waardering voor schoonheid als jij. Een dodelijke plaag raast over het land, dus het is aan jou om de wapens op te nemen om deze nieuwe wereld te verdedigen en haar geheimen te ontrafelen.
Breaking Time begint direct na de dramatische ontknoping van XEL en bevat meer dan drie uur dungeon crawling en boss fighting gameplay zoals in de mainline game. Nieuwe puzzels, nieuwe uitdagingen, nieuwe muziek en een nieuw hoofdstuk worden onthuld in het zich steeds ontwikkelende verhaal van hoofdpersoon Reid. Bovendien heeft Tiny Roar naar de feedback van de fans geluisterd en talrijke bugfixes en verbeteringen van de levenskwaliteit in de titel aangebracht. Pc-spelers hebben genoten van deze geleidelijke verbeteringen, en al deze veranderingen zullen op dag één beschikbaar zijn in de consoleversie.