Hyrule Warriors: Age of Calamity – DLC Wave 2: Guardian of Remembrance

Release Datum:Genre:, Platform:Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

Net geen half jaar geleden kregen we de eerste DLC voor Age of Calamity gepresenteerd, en vandaag zijn we aan het tweede en onmiddellijk ook laatste deel van deze Season Pass aanbeland. Wat zit er nu juist in Wave 2: Guardian of Remembrance en is het, in combinatie met de eerste DLC, de moeite om aan te schaffen?

Relive the memories

Hetgeen ik een beetje miste in de eerste DLC, was wat extra verhaal of meer achtergrond informatie. Niet dat de base game tekort schoot hierin, maar van DLC verwacht ik meestal toch wel iets in die aard. Ditmaal krijgen we echter wel wat verhaal, ofja eigenlijk vooral meer uitleg over hoe Terrako zijn eerste momenten verliepen tot aan zijn ontmoeting met Link maar ook over andere momenten in onze helden hun heroïsche avonturen om Calamity Ganon tegen te houden. Verder zijn er ook een hele hoop “Hidden Battles” die je skills nog wat meer testen en je belonen met handige voorwerpen. Veel van deze gevechten vinden trouwens plaats op nieuwe battlefields zoals “Kakariko Village” of het “Colosseum”.

Een leuke toevoeging aan deze “Memory Battles” is dat er in elk van deze levels 3 speciale “Memory Quests” zijn die je kan voltooien om extra items te verdienen. Voor 2 van deze quests kan je zien wat er verwacht wordt van jou, maar de derde moet je zelf zien uit te zoeken. Meestal vond ik deze door een level uit te kammen en alles te proberen wat er te proberen valt, andere keren kwam het automatisch omdat ik bvb alle bondgenoten beschermde en er voor zorgde dat niemand ging lopen. Er wacht je overigens een leuke beloning als je al deze weet te voltooien.

Filling the roster

De eerste wave bracht slechts één nieuw personage met zich mee en deze keer doen we dat aantal maal 2. Ik zou bijna 3 willen zeggen, maar Robbie & Purah spelen samen als 1 personage. Je bestuurt Robbie terwijl Purah meer optreedt als support character en Robbie af en toe van aanvallen voorziet door hem van op afstand te besturen of rond te warpen. Ook kan ze enkele speciale moves uitvoeren die gebaseerd zijn op de vier Divine Beasts. Deze aanvallen kunnen echter Robbie ook raken, dus het is oppassen geblazen als je deze gebruikt. Persoonlijk vond ik Robbie & Purah erg leuk spelen maar was de pret er snel af door het constante geschreeuw van Purah, ook al kan dat mogelijks aan de Japanse voice acting liggen. Maar er is niets zo vervelend om hetzelfde woordje keer op keer te horen bij zowat elke aanval die je doet.

Daarnaast is eindelijk Sooga beschikbaar als speelbaar personage, eentje waar ik ergens stiekem wel op hoopte. Deze mysterieuze rechterhand van Master Kohga heeft heel wat interessante moves in zijn arsenaal zitten en is een erg snel en veelzijdig personage. Mocht Link niet mijn favoriet zijn, dan had Sooga ondertussen de eerste plaats ingepikt als favoriet personage in deze game. Spijtig genoeg stopt het hier met nieuwe personages om mee te kunnen spelen, en eindigt het overzicht van speelbare personages op een nieuwe lijn met één entry, wat mij visueel toch wat stoort. Of dat wil zeggen dat er nog fighters in de toekomst komen, is momenteel iets waar we enkel naar kunnen gissen.

New moves for everyone

Tijdens het spelen zal je ook heel wat side missions vrijspelen, je weet wel, van die missies waar je eigenlijk niet echt iets voor moet doen behalve heel wat ingrediënten en voorwerpen verzamelen. Als beloning krijg je voor bijna elk personage een nieuwe EX move, die voor elk personage anders is en ook op een specifieke manier getriggerd kan worden. Hoewel het hier gelukkig meevalt op vlak van zaken die je nodig hebt of moet gaan zoeken in eerder gespeelde levels moest ik toch nog redelijk wat “Vicious Monster report” items grinden om alles vrij te spelen. In tegenstelling tot de eerste DLC viel het best nog mee, maar het voelde soms aan dat dit grotendeels rekening houdt met spelers die nog geen 100% hadden gehaald op voorgaande onderdelen van het spel.

Ik herinner me nog dat ik in mijn review over de vorige DLC gehoopt had op nog een personage of twee, en dat heb ik hier dus wel gekregen. Voor mij volstaat dat aantal wel, maar het is vrij jammer dat in het overzicht van personages het laatste personage een nieuwe rij vormt als enige. Visueel stoort mij dat toch wel een beetje, waardoor ik ergens het gevoel kreeg dat er toch nog personages zouden aan kunnen komen in de toekomst.

Verder is er niets mis met deze DLC en krijg je toch heel wat meer inhoud dan in de vorige, voornamelijk met de nieuwe verhaal segmenten en extra missies die nog wat nieuwigheden unlocken zoals nieuwe skills voor je warriors maar ook enkele legendarische wapens. Op zichzelf is deze DLC, net als voorgaande, eigenlijk net voldoende om weer enkele uren te steken in deze game die vanuit de base game eigenlijk al een zeer degelijk spel wist neer te zetten. Voor nieuwkomers is het absoluut wel een aanrader om zo nog een hoop extra content te hebben waar je geleidelijk aan mee bezig kan zijn. Als je, zoals mij, reeds voorgaande zaken volledig hebt uitgespeeld in dit spel is er nog steeds een leuke challenge te vinden en voldoende om je terug voor wat uren in het spel te trekken, maar weet wel dat je ook op hier en daar zal moeten grinden om alles weer af te kunnen werken.

De twee DLC waves zijn niet afzonderlijk te koop van elkaar, en dat is op zich geen slecht ding. Ze vullen elkander zeer goed aan en vormen samen een extra die de aankoop wel waard is voor de fans.