Hyrule Warriors: Age of Calamity – DLC Wave 1: Pulse of the Ancients

Release Datum:Genre:, Platform:Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

Iets meer dan een half jaar geleden kregen we Hyrule Warriors: Age of Calamity, een soort van prequel op Breath of the Wild maar toch niet helemaal. Voor de exacte details zal je het spel moeten spelen uiteraard, maar het is best een interessante kijk op het verhaal. Hoe dan ook, nadat ik het spel 100% had uitgespeeld bleef ik toch met een leegte achter. De originele Hyrule Warriors game had veel meer content, maar dat kwam ook deels door wat extra DLC. De meeste onder jullie wisten ook wel dat voor deze game er ook sowieso DLC ging komen, en daar gaan we het nu dan ook over hebben!

Back for more

Nintendo had al een tijdje geleden een Season pass aangekondigd en ondertussen is het eerste deel beschikbaar. Voor wie de Season pass koopt wacht er ook een extra bonus: het “Prototype Ancient Sword” en “Prototype Ancient equipment”, wat een nieuwe cosmetische uitrusting voor Link is. In dit eerste deel, Pulse of the Ancients draait het vooral om Robbie en Purah en hun Royal Ancient Tech Lab. Deze nieuwe locatie herbergt een hoop nieuwe uitdagingen voor jou waardoor je bepaalde “EX” levels opent waarin zeer uitdagende versies van bekende vijanden voorkomen. Maar ook nieuwe monsters zoals een Moblin die rode explosieve vaten smijt of gigantische Chuchu’s. Deze challenges vereisen ook een deel nieuwe items en ingrediënten om te voltooien die in eender welke missie gehaald kunnen worden.

Het voltooien van deze challenges bezorgt je ook heel wat toffe nieuwigheden zoals het verhogen van de level cap voor wapens van 30 naar 50. De level cap van je fighters blijft echter nog steeds 100. Verder kan je een nieuw wapentype voor Link, de Flail, en Zelda, de Master Cycle, vrijspelen. Beide wapens zijn enorm leuk om mee te spelen, voornamelijk de Master Cycle met zijn boost functie om snel door de levels te racen. Het is wel opletten geblazen dat de Master Cycle niet overhit, maar dat is vrij snel verholpen gelukkig. Tijdens het boosten versterkt trouwens je aanvalskracht en tijdens een cooldown ben je vrij weerloos.

Apocalypse now

Een DLC voor Hyrule Warriors is natuurlijk niet compleet zonder op zijn minst een nieuw personage. En dat is exact wat je krijgt, 1 nieuwe fighter in de vorm van een Battle-Tested Guardian. Hoe cool deze fighter ook is, het is vrij teleurstellend dat er geen andere nieuwe fighters hun opkomst maken. Het is wel een hele klus om deze Guardian vrij te spelen, je zal heel wat challenges van Robbie en Purah moeten voltooien hiervoor. Deze Guardian speelt zoals je zou verwachten en heeft heel wat moves die andere Guardians voorheen op jou loslieten. En deze moves kan je goed gebruiken om de nieuwe random gevechten, de “Vicious Monster” challenges, te voltooien. Zelf heb ik vooral met Link en Zelda gespeeld om deze DLC volledig uit te spelen. Het laatste level dat je vrij speelt is trouwens een ware uitdaging en zware beproeving. Toch totdat je beslist om de nieuwe Apocalyptic moeilijkheidsgraad eens uit te proberen voor de andere levels.

Wave 1: Pulse of the Ancients is alvast een leuke DLC en brengt heel wat nieuwe uitdagingen en beproevingen met zich mee. Het is leuk om beloningen te krijgen uit het Royal Ancient Tech Lab zoals de wapens voor Link en Zelda of de nieuwe fighter, de Battle-Tested Guardian, maar toch had ik graag nog een extra personage of twee gezien om mee te spelen. Ergens had ik stiekem verwacht dat Robbie en Purah mogelijks mee het gevecht zouden aangaan, maar helaas. Ondertussen kijk ik alvast uit naar Wave 2 die ergens in november gepland staat, waarschijnlijk rond de tijd dat het spel 1 jaar uit is.