Horror Metanarratief Slay the Princess Draait Messen en Woorden Vandaag op PC

Slay the Princess, de volledig ingesproken surrealistische horror-visuele roman ontwikkeld door Black Tabby Games (Scarlet Hollow), buigt de waarheid en het ruimtetijdcontinuüm zelf vandaag op de pc via Steam en GOG, Mac en Linux, met volledige ondersteuning voor Steam Deck.




Je bevindt je midden in een donker bos, dichtbevolkt met bomen die alleen plaats maken voor een kleine heuvel met een eenzame hut. De verteller (ingesproken door Jonathan Sims van The Magnus Archives) geeft je de eenvoudige gelijknamige opdracht: ga de hut binnen en dood de prinses. Als je dat niet doet, eindigt de wereld. Tenminste, dat is wat je te horen krijgt.

De prinses (ingesproken door Nichole Goodnight) heeft echter andere plannen, en bij geen van die plannen hoort sterven. Ze zal alles doen en zeggen om zichzelf te bevrijden. Doe jij wat je gezegd wordt en dood je de prinses… of probeer je dat in ieder geval? Misschien luister je wel naar haar – zij is tenslotte degene die opgesloten zit en de Verteller vertelt je dat je haar moet vermoorden.

Maar het eindigt altijd op dezelfde plek, met dezelfde opdracht: Dood de prinses. Maar waarom is ze deze keer… anders? Ze mag dan van vorm veranderd zijn in een monster toen ze haar eigen arm afbeet om los te komen van de kettingen, maar ze is niet hetzelfde type monster als de vorige keer. En waarom loopt alles eigenlijk terug naar deze hut? Waarom is de Verteller zo alwetend… maar heeft hij jou nodig om de wereld te redden door de prinses te doden?

Ontdek de waarheid in een zich ontwikkelend drama dat wordt gevoed door de keuzes van de speler en ervaar een groot aantal onvoorziene persoonlijkheden en mogelijkheden die in de loop der tijd ontstaan. Probeer de wereld te redden in een handgetekende, monochrome wereld die dramatisch is geïllustreerd door Ignatz-winnend striptekenaar Abby Howard (The Crossroads at Midnight, The Last Halloween) en trotseer de surrealistische wereldveranderende gevolgen die volgen.

“Het is aan jou om de waarheid te bepalen,” zegt Tony Howard-Arias, hoofdschrijver bij Black Tabby Games. “Er is niet één manier om door dit verhaal te komen en hoe spelers situaties bereiken, verandert het verhaaltraject net zoveel als de scenario’s zelf. We zijn heel benieuwd hoe spelers reageren op de veranderende context van het verhaal en hoe dat hun beslissingen beïnvloedt.”

Jeffrey is het nieuws-slaafje van onze redactie. Altijd hongerig naar het laatste gaming nieuws staat hij dag en nacht klaar om de rest van de redactie bij te staan met het heetste gaming-nieuws. Bovendien is hij een grote fan van TCG, en vooral dan Yu-Gi-Oh!, waarvan hij bijna encyclopedische kennis heeft. Als een zombie dwaalt hij door onze gangen, zoekend naar nieuws en cafeïne, terwijl je hem stilletjes "kaartjes" hoort mompelen. Probeer hem vooral niet tegen te houden, want dan daagt hij je uit voor een Yu-GI-Oh! duel!

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password