Hitman 3: Season of Wrath

Hitman 3: Season of Wrath
Hitman 3: Season of Wrath
Release Datum:Genre:Platform:, , , , Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

Na een volledig jaar bijna wekelijks Hitman 3 te spelen, heb ik een beetje een haat-liefde verhouding met Agent 47 opgebouwd. De main game was schitterend, maar de DLC’s verspreid over 7 maanden waren heel wisselvallig. En we zijn bij deze ook aan het einde gekomen van de Seven Deadly Sins season pass. De laatste hoofdzonde waar we ons op gaan focussen is Wrath. Is het een waardige afsluiter voor de hele resem aan content?

Act VII: Season of Wrath

Wie wel wat anime kijkt weet dat Wrath meestal de zwaarste hoofdzone is van ze allemaal. Daarom is het dus ook niet onlogisch dat ze deze DLC als laatste uitbrengen. In dit deel van de season pass gooien ze het ook over een hele andere boeg. Hitman is een stealth game? Dat is ver te zoeken in The Wrath Termination Escalation, maar dat is zeker niet erg. Dat is net wat ze proberen te doen met de season pass, het stealth aspect draaien en keren zodat ze dezelfde levels kunnen hergebruiken maar op een heel andere manier.

We gaan weer terug naar Darthmoor, maar dan ’s nachts deze keer. We beginnen in de top van het kasteel en we bevinden ons in één of andere trance en moeten het fysieke lichaam van Agent 47 beschermen, spelende als Agent 47. Zeer vage bedoeling but just go with it. De bedoeling is simpel, maak iedereen af voor ze tot bij het lichaam van 47 geraken. Je hebt geen loadout of dergelijke dus je moet het doen met alle spullen die je kan vinden in en rondom het kasteel. Je kan ook gebruik maken van verschillende vallen die je kan activeren. Er is ook niet echt een ‘beste’ manier om de levels te clearen, je moet gewoon zien te overleven op jouw manier. 47 is ook niet de meest flexibele man dus je gaat best niet te agressief te werk en pakt het beter tactisch aan. Wel fijn om Hitman 3 is op een hele andere manier te spelen. Als je dit soort speelwijze toepast op een normaal level kan ik je garanderen dat je niet lang zal overleven. Er valt uiteraard ook weer een nieuwe suit te verdienen, The Temper Suit, en twee nieuwe wapens. De auto rifle The Shaska Beast en The Roar Flash Grenade.

The Mill’s Reverie

Zoals in bijna elke game was Halloween ook aanwezig in Hitman 3. Dit event blijft ook permanent in de game zitten voor iedereen die de full game heeft aangekocht. We trekken hiervoor naar Hawke’s Bay, een level uit Hitman 2. We kruipen in de huid van een soort Boogeyman en gaan de dromen terroriseren van een zekere Orson. Wel één van de leukere Halloween events die ik al gespeeld heb! Je kan ook hier een nieuwe suit, Tactical Wetsuit, en een nieuw wapen, Bat Shuriken, verdienen door de Escalation uit te spelen.

Elusive Target

The Rage

Sully “The Crusher” Bowden is geen katje om zonder handschoenen aan te pakken. Hij is een echte fighter die nogal last heeft van woede opflakkeringen. Tijdens een gevecht is hij een stapje te ver gegaan en heeft hij zijn tegenstander vermoord. Zonder ook maar een greintje spijt te tonen, is hij veroordeeld en slaat op de vlucht. De familie van het slachtoffer wilt Bowden uiteraard liever niet meer zien leven en geeft je de opdracht om hem de put in te duwen die hij zelf heeft gegraven. Je kan hem vinden in Chongqing waar hij illegale gevechten organiseert en is je eerste Elusive Target van deze maand.

The Fugitive

De naam van de Elusive Target zegt het eigenlijk al zelf, hij is op de vlucht. Meer specifiek, hij is gevlucht naar Hokkaido om een gezichtstransplantatie te laten doen zodat hij niet meer herkenbaar is en weer een normaal leven kan leiden. Hokkaido is een level uit de eerste Hitman van de trilogie en is tevens het free rotation level tijdens de Season of Wrath.

Featured Contracts

Zoals elke maand zijn er weer een heleboel Featured Contracts te voltooien. Vorige maand maakte IO Interactive zelf zijn intrede in deze categorie en ook deze maand zijn ze weer van de partij wegens groot succes. Ook de Hitman Community is naar maandelijkse gewoonte weer aanwezig met 3 Featured Contracts telkens in het thema van Wrath.

Je kan ook weer enkele nieuwigheden krijgen door Featured Contracts te voltooien. Als je er 70 weet uit te spelen, wat best al een pittig getal is, dan krijg je een Professional Screwdriver. En als je de nieuwe challenge in Hokkaido, Ice Cold Cowboy, uitspeelt krijg je weer een nieuwe suit, de Polar Survival Suit. Deze was eerst beschikbaar in de Crime and Punishment Assassin mission.

Season of Wrath was zeker een leuke afsluiter voor de season pass Seven Deadly Sins. Stealth volledig overboord gooien en volop voor de actie gaan is weer volledig iets anders en kon ik wel smaken. Ook het Halloween event dat permanent beschikbaar blijft, is een leuke toevoeging.

In zijn totaliteit ben ik niet helemaal verkocht door de season pass. Ondanks ik enorm fan ben van Hitman 3 leek het me eerder dat ze de game soms wat aan het uitmelken waren. Het is fijn dat er constant nieuwe content kwam, maar vaak was het ook wat overbodig. Je kan ook alle Sins apart aankopen dus ik zou zeggen, koop enkel diegene aan waar je interesse in hebt. Mijn persoonlijke top 3 is bijvoorbeeld: Pride, Envy en Greed.