Sakeworld – de trippy 2D beat ‘em up met levensechte rappers – heeft een update gekregen dankzij feedback van de community en de pers. De patch 1.12 is nu beschikbaar voor PlayStation 5 en PlayStation 4 en bevat een groot aantal updates voor de beelden, het geluidsontwerp, de gameplaybalans en de tutorial van het spel.
De werkelijk buitenaardse esthetiek van Sakeworld is een creatie van de 15-jarige Jack Phoenix, die in 2015 om het leven kwam nadat hij tijdens een politieachtervolging werd geraakt door een vluchtende auto. Na deze tragische en zinloze dood verzamelde Jacks vader, Nick Phoenix, alle verbazingwekkende kunst die Jack tijdens zijn leven had gemaakt, startte het kledingmerk Sake Forever en heeft nu Sakeworld voltooid om de creatieve geest van zijn zoon te eren.
1.12 PATCH NOTES
- Verbeterde algemene balans en moeilijkheidsgraad in alle speltypen: Gevechten zijn strakker en nauwkeuriger; wapens zijn beter geplaatst in de levels.
- Diverse toevoegingen en verbeteringen aan de tutorial en helpschermen op basis van feedback van spelers.
- Animaties van Rapper, vijanden en eindbazen zijn herzien voor een vloeiendere ervaring – er zijn veel nieuwe animaties en aanpassingen toegevoegd.
- Nieuwe karakter- en omgevingsgeluiden.
- Nieuwe UI voor scoresysteem (normale spelstanden).
- Verbeterde MP3-speler ervaring.
- Aantal levens aangepast voor Easy en Medium moeilijkheden: Spelers beginnen nu met 4.
- Verhoogde snelheid van spawns voor wapenkratten in Boss Rush.
- Krat na een BFG drop in Boss Rush bevat nu altijd een klein healing item.
- Scorebonussen voor extra levens en minigames aan het einde van Boss Rush met 5X verhoogd.
De bijgewerkte build van Sakeworld is nu beschikbaar op PlayStation.