Hands-on Preview: Tales of Arise

Hands-on Preview: Tales of Arise
Hands-on Preview: Tales of Arise
Release Datum:Genre:Platform:, , , , Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

Ik denk niet dat de “Tales” reeks een introductie nodig heeft. Deze reeks zag voor het eerst het licht tijdens het Snes tijdperk en ondertussen hebben we al heel wat games en spin-offs de revue zien passeren. Net zoals bij Dragon Quest en Final Fantasy zien we in zo goed als elke nieuwe game in de reeks een nieuwe cast van helden die hun eigen losstaand avontuur beleven. Deze Tales of Arise is geen uitzondering hierop. De game is dan nog wel niet uit, maar ik mocht alvast een preview versie testen. Hoe deze speelde, vertel ik je met alle plezier.

The time to rise is now

Onze protagonist is een erg uniek personage, de man in het ijzeren masker. Alvast een goed begin om het verhaal mysterieus te maken, maar daar stopt het niet. De preview begint midden in een hele hoop actie en toont onmiddellijk hoe prachtig het geheel er visueel wel niet uitziet. De tussenstukjes zien eruit alsof ze uit een hoogwaardige anime film komen en de voice acting is subliem in zowel het Engels als Japans. Tijdens deze preview kon ik een stukje van het begin spelen en, zonder te veel van het verhaal al uit de doeken te willen doen, kan ik alvast zeggen dat het de verwachtingen hoog stelt.

Niet enkel het verhaal wist me al geïnteresseerd te krijgen en houden, maar ook de battles waren fantastisch. Wie het vechtsysteem van de “Tales” reeks nog niet kent, de gevechten spelen zich af in een afgebakende ruimte waar je vrij kan rondlopen en vechten. Tijdens deze gevechten kan je simpele combo’s uitvoeren en deze aanvullen met je “Artes”, welke speciale skills zijn die je personages leren. Uiteraard gaat het dieper dan enkel deze combo’s en skills, je staat er immers niet alleen voor tijdens deze gevechten, en je kan ook speciale aanvallen samen uitvoeren onder de juiste omstandigheden. In deze preview hadden we slechts één extra teamlid maar ik verwacht er nog een deel extra in de volledige game om zo erg interessante combo’s te vormen.

Zonder teveel uit de doeken te doen hoop ik jullie al een beetje warm te hebben gemaakt voor deze game die, naar mijn mening althans, toch een sterke kanshebber is om Game of the Year te gaan worden. Met prachtige visuals en een uitstekend combat systeem wist het mij alvast helemaal in te pakken. Uiteraard was dit nog maar een tipje van sluier en mogen jullie in mijn review binnenkort in meer detail lezen waarom deze game in mijn ogen nu al een winnaar is!