Hands-on Preview: Call Of Duty: Black Ops 6

Hands-on Preview: Call Of Duty: Black Ops 6
Hands-on Preview: Call Of Duty: Black Ops 6
Release Datum:Genre:Platform:, , , , Ontwikkelaar:, Uitgever:Getest op:

Ze zeggen altijd dat de tijd vliegt, en dat merk je vooral als je terugkijkt op je gespeelde games. Toen mij werd gevraagd om een preview te maken van Black Ops 6, keek ik vol nostalgie terug naar mijn glorietijd in Black Ops 4, zes jaar geleden. Waar nummer vijf is gebleven, heeft te maken met Warzone en Cold War, maar daar gaan we nu niet verder op in. Het is tijd om ons te verdiepen in de beta en te ontdekken welke nieuwigheden deze Call of Duty ons gaat brengen.

Bekende game modes op onbekend terrein

Tijdens de early access kregen we de kans om verschillende game modes te spelen op mappen die, voor zover ik weet, allemaal nieuw waren. Zo speelden we de bekende Team Deathmatch, Hardpoint en Domination. Daarnaast werden twee nieuwe modes geïntroduceerd: Face Off en Kill Order. In Kill Order lijkt het spel op Team Deathmatch, maar wordt één speler een speciaal doelwit dat meer punten oplevert. Deze modes werden gespeeld op enkele van de 16 nieuwe maps die Black Ops 6 gaat uitbrengen. Met maps zoals SCUD, Rewind, Skyline en Derelict, kunnen spelers weer nieuwe routes en vantage points verkennen om hun vijanden uit te schakelen. Een van mijn favoriete maps was Derelict, een verlaten spoorweg midden in een bos, waar close combat en tight corners snel het tij kunnen keren.

Omnimovement

Een van de grootste veranderingen die deze bèta heeft laten zien, is de introductie van omnimovement. Waar je in eerdere games alleen vooruit kon sliden, kun je nu in elke richting sprinten, glijden en duiken. Dit heeft een enorme impact op hoe Call of Duty gespeeld gaat worden en heeft tijdens mijn uren spelen al voor veel frustrerende, maar ook hilarische momenten gezorgd. Naast omnimovement heb je nu ook de mogelijkheid om, wanneer je achter een vijand staat en hem met een melee-aanval raakt, hem tijdelijk als menselijk schild te gebruiken. Ook dit zorgt vaak voor grappige situaties.

Technische aspecten

Wie Call of Duty kent, weet wat hij kan verwachten en meer. De gameplay is super vloeiend en aangenaam om te spelen. De omnimovement zorgt voor heel wat nieuwe mogelijkheden in het spelen. De maps de we hebben kunnen spelen zagen er allemaal heel gedetailleerd en kleurrijk uit. De maps waren 6v6 en 3v3. of er nog grotere mappen gaan komen waar met meer gespeeld kan worden, is nog een vraag. Het klassieke prestige heb ik jammer genoeg nog niet echt kunnen testen omdat we maar gelimiteerd waren tot level 20. Naast de multiplayer hebben we dan ook nog de story en zombies die later nog uitgebreid getest moeten worden. Maar voor de rest zag de multiplayer er weer uit als vele uren plezier.

Conclusie

Call of Duty staat al jarenlang bekend om zijn snelle actie, en in Black Ops 6 voelt het dankzij de omnimovement nóg een tikkeltje sneller aan. Het ziet er goed uit en speelt vloeiend, maar zoals altijd voelt het uiteindelijk gewoon als de volgende Call of Duty. Waar ik vooral naar uitkijk, is de Zombie Mode, die ik helaas tijdens de bèta niet heb kunnen testen. Daarvoor moet ik dus nog wachten tot 25 oktober. In de tussentijd kan ik me bezighouden met het verhogen van mijn killstreaks in de multiplayer, tijdens de bèta die nog tot 9 september loopt.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password