Op de redactie lopen er wel enkele fans rond van Robocop, dus ook deze game mochten we niet skippen dit jaar op Gamescom! Al helemaal niet wanneer we een uitnodiging kregen om de game alvast eens te spelen. Vooraleer we aan onze hands-on demo mochten starten lichte een van de ontwikkelaars het een en andere nog wat toe. Zo kon hij ons vertellen dat het gezicht van Robocop volledig gebaseerd is op Peter Weller, de originele Robocop acteur. Meer nog, hij leent zelfs zijn stem aan de in-game Robocop en levert een authentieke toets aan de dialogen die Robocop voert. Ook hebben ze geprobeerd zo getrouw mogelijk te zijn aan het bronmateriaal, maar leveren ze een origineel verhaal dat ergens tussen de eerste twee films zich afspeelt met een nieuwe slechterik.
We beginnen de demo met een bank overval die we moeten proberen te voorkomen. Aanvankelijk heeft Robocop zijn standaard pistool om de slechteriken mee te bestrijden, maar je kan al snel wapens van verslagen vijanden oppikken om te gebruiken. Voor we goed en wel begonnen mochten we eerst Robocop upgraden aan de hand van een mini-game waar we upgrades installeren en er bonussen of strafpunten op kregen afhankelijk van hoe we de upgrade stukken plaatsten. Dit was alvast een goed begin, want zo een manier van upgraden zien we niet vaak. De combat zelf gaat overigens verder dan gewoon schieten, want je kan ook heel wat objecten uit de omgeving oppikken om naar vijanden te slingeren. Daarnaast heb je ook een slow-motion actie die tijdelijk alles, hoe kan het ook anders, in slow-motion laat gaan waardoor je gemakkelijk enkele headshots kan afvuren. Dit zal je trouwens vaak nodig gaan hebben, want je moet ook geregeld tactisch spelen. Zo zijn er vijanden met walkietalkies die back-up kunnen oproepen als je ze niet snel genoeg omlegt, maar er lopen ook vijanden rond met grenade launchers en hier en daar staan ook vrij ontvlambare tonnetjes die met een welgemikt schot kunnen ontploffen.
Een ander punt waar ze trouw willen blijven aan Robocop is dat je niet kan bukken of snel ontwijken, aangezien je als robot niet zo heel beweeglijk bent. Springen en snel lopen of bewegen is dus ook geen optie, waardoor het verplaatsen in een level vrij traag verloopt en soms wat “clunky” kan aanvoelen, maar dit is wel hetgeen ze bewust voor gegaan zijn. Hierdoor voelde het spel wat arcade-achtig aan, wat ook deels te verklaren valt door de visuals die je ziet door het vizier van Robocop. Al bij al voelde de game zeker niet aan als een moderne titel, maar lijkt het er wel op dat fans van de franchise hier zeker hun hart kunnen ophalen.
Vorige: NARUTO X BORUTO Ultimate Ninja STORM CONNECTIONS | Overzicht | Volgende: Sand Land |