Toen we de vraag kregen of we een korte hands-on demo wilden van Ad Infinitum, moesten we niet heel lang nadenken vooraleer we instemden. Hoewel er de laatste tijd wel wat horror games te vinden zijn, het is toch altijd wat zoeken naar de juiste game die net die “itch” weet te bevredigen. Ad Infinitum is niet je doorsnee horror game, gevuld met jump scares, schaarse ammunitie en levensmiddelen en een bijna oneindig leger aan monsters. Er zijn uiteraard wel jump scares, maar ze gebeuren steeds met een goede reden, tijdens je helse avontuur waarin je de loopgraven van World War I doorkruist als soldaat die lijdt aan visioenen en dromen (hoewel ik het eerder als nachtmerries zou omschrijven). Het spel en verhaal lijken wat inspiratie te ontrekken uit films zoals “The Witch” en “Midsommar”, maar belooft een uniek en sterk verhaal te leveren. In plaats van actie en geweld is het meer een unieke en meeslepende ervaring voor echte horror fans.
Tijdens de demo speelden we een stukje van het derde chapter. Het werd ons al snel duidelijk dat de uitleg van een van de ontwikkelaars geen loze woorden waren. De monsters zien er fantastisch en angstaanjagend uit, maar bovenal ook helemaal anders dan de meeste horror monsters die we in andere games of films hebben aanschouwd. Het was ook niet de bedoeling om de vijanden te bevechten, wat sowieso moeilijk zou zijn zonder wapens, en we werden vooral er op aan gewezen om voorzichtig te spelen en goed te luisteren naar de geluiden die monsters maken om ze zo te vermijden.
Ad Infinitum verschijnt overigens volgende week al! Dus ook hier weer gaan we nog niet te veel in detail gaan, dat zal Niels in zijn review ongetwijfeld wel doen. Voorlopig kan je alvast genieten van onderstaande trailer.
Vorige: Armored Core VI: Fires of Rubicon | Overzicht | Volgende: Blasphemous 2 |