Gamescom 2022: Sonic Frontiers

Het internet is verdeeld over de nieuwe Sonic game. Het gaat de zoveelste open world game worden, ditmaal met Sonic in de hoofdrol en velen speculeren al over hoe dit in het Sonic universum gaat passen. Er is ook een grote vrees dat de game zichzelf laat vangen in een veel voorkomend probleem van open world games, en dat is een vrij lege en doodse wereld. Wij konden de demo alvast even proberen en hebben uiteraard ons eigen gedacht er ook al over gevormd.

Niels’s first impression: The need for more than speed

Dat de game er goed uit ziet, ga ik niet ontkennen. Maar ik merkte in demo wel op dat de framerate niet erg stabiel is en het spel redelijk wat last had van textures die plots verschenen wanneer ik met Sonic door de open wereld scheurde. Het voelt goed aan om met hoge snelheid rond te rennen, maar ik had toch het idee dat de wereld wat leeg aan voelde. Nochtans waren er genoeg structuren met rails om op te grinden, random geplaatste springkussens en heel wat ringen naast een deel puzzels waar je medailles kan verdienen. Er is een zeker potentieel, maar het lijkt er op dat nog niet alles er uit gehaald wordt. Wat wel een leuke toevoeging was, waren de levels die je kan betreden door medailles te verzamelen. Deze levels (of toch het ene level dat ik in de demo heb kunnen spelen) lijken wel een throwback naar eerdere games uit de Sonic reeks, wat niet zo heel vergezocht zou zijn aangezien deze game bedoeld was om samen te vallen met de 30ste verjaardag van Sonic. Helaas heeft een delay er voor gezorgd dat we nu een jaartje later zitten.

Het lijkt me nog te vroeg om al een echt oordeel te vellen over de game, er zijn nog wat maanden te gaan vooraleer Sonic verschijnt en ik heb ook nog helemaal niets over het verhaal gezien. Mijn tijd met de demo was ook veel te kort waardoor ik niet al Sonic’s moves heb kunnen zien, zoals verschillende aanvallen en combo’s die in de game zouden zitten, of de boss-battles en hoe deze spelen.




Vorige: One Piece Odyssey Overzicht Volgende: Skull & Bones
Sinds het vroege Nintendo tijdperk wist Niels al dat hij een gamer was in hart en nieren. Zijn liefde voor games is enkel gegroeid, voornamelijk zijn grote voorliefde voor RPG's en alles wat Japans is. Met de controller in de ene hand, en de machtige pen in de andere speelt en laat hij zijn oordeel vallen over elke game die zijn pad kruist.

Laat een reactie achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password