Gamescom 2019: The Legend of Zelda: Link’s Awakening

The Legend of Zelda: Link’s Awakening is een remake van de gelijknamige game uit 1993. Dit was tevens het eerste avontuur voor Link op de Game Boy. Later in 1998 verscheen de DX editie voor Game Boy Color, wat in essentie dezelfde game is maar deze keer in kleur, zijn er enkele bugs uitgehaald, en beschikt deze versie over een nieuwe dungeon. Het doel van de game is om acht instrumenten te vinden in dungeons. Dit om de Wind Fish te doen ontwaken, welke veilig in een gigantisch ei zit op top van een berg. Klinkt logisch toch? En dit allemaal om zelf weer veilig thuis te raken.

Deze remake bevat hetzelfde top-down perspectief als de originele games, enkel dan met moderne graphics geïnspireerd door de originele art-style. Hierdoor heeft de game een frisse look gekregen, terwijl deze ook nog steeds zeer nostalgisch aanvoelt en het retro-sfeertje weet te behouden. Uiteraard zit er ook wat nieuws in, onder de vorm van een heuse dungeon creator!

Jimmy first impressions

Ik heb de game voor het eerst gespeeld met de Game Boy Color release. Het was toen reeds een zeer leuk en indrukwekkend pareltje, zeker voor een handheld game. Helaas heb ik deze game destijds nooit uitgespeeld, al ben ik dit deze keer wel van plan wanneer de game verschijnt op 20 september.

De gameplay voelt nog steeds hetzelfde aan als in de originele game. Link laat zich vlotjes besturen en kan snel genoeg reageren op allerhande gevaarlijke situaties. De game speelt dan ook erg lekker weg. Ook de nieuwe visuals zijn prachtig te noemen. Heldere kleurtjes spatten van het scherm, en alles ziet er zeer scherp en uitnodigend uit. De game is dan ook een lust voor het oog. Ikzelf heb de game via de tv gespeeld, al leent deze zich perfect voor de hand-held modus. Logisch ook, want deze game stamt af van Nintendo’s allereerste handheld, de Game Boy. Ik kijk er in ieder geval naar uit om de volledige game uitgebreid te spelen. Voor mij is deze titel één van de leukste games die ik getest heb op Gamescom dit jaar.

Niels first impressions

Het gevoel van nostalgie dat me overkwam toen ik de bekende deuntjes hoorde en de nieuwe intro aanschouwde kan ik moeilijk onder woorden brengen. Laten we het er op houden dat ik misschien een klein traantje van geluk moest wegpinken. Link’s Awakening was een van mijn eerste Game Boy titels, en ik heb deze echt grijs gespeeld, net zoals zijn eerste reïncarnatie op de Game Boy Color. Het is een spel waar ik van tijd tot tijd toch nog eens naar terug grijp.

De nieuwe visuals kan ik zeker wel smaken, en ze zagen er ook gewoonweg prachtig uit op het grote scherm. In de hand-held modus zal dit dus ongetwijfeld even mooi gaan uitzien. Het spel laat zich ook nog steeds gemakkelijk spelen dankzij de simpele controls, wat ook uitnodigend is voor mensen die niet zo bekend zijn met de (top-down) Zelda serie. De demo toonde enkele minuten van het begin, wanneer Link ontwaakt en op zoek moet gaan naar zijn zwaard. Ik heb geprobeerd om alvast een boog te stelen in de winkel (iets wat je kon doen in de originele versies), maar helaas was ik de winkel eigenaar niet snel genoeg af. Ik ga het sowieso nog wel eens proberen als ik de game in huis heb gehaald! Nadat we Link zijn zwaard te pakken hadden op het strand, konden we nog enkele minuten doorspelen en mochten we ons in de Lost Woods begeven.

Een volledige review kan je binnenkort vinden op onze site, gecoverd door yours truly!




Vorige: Cyberpunk 2077 Overzicht Volgende: Luigi’s Mansion 3
Sinds het vroege Nintendo tijdperk wist Niels al dat hij een gamer was in hart en nieren. Zijn liefde voor games is enkel gegroeid, voornamelijk zijn grote voorliefde voor RPG's en alles wat Japans is. Met de controller in de ene hand, en de machtige pen in de andere speelt en laat hij zijn oordeel vallen over elke game die zijn pad kruist.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password