Gamescom 2019: One Hand Clapping

Neen, in deze game hoef je niet te klappen met één hand. Sterker nog, het heeft er eigenlijk bitter weinig mee te maken. Dan denk je ook wel “wat doet de titel er dan toe”, totdat je wat opzoeking doet naar de term in het Boeddhisme. Maar de titel was niet hetgeen me aantrok tot de game, echter wel de visuele stijl en de controls. Grafisch is het vrij simpel vormgegeven, maar het is wel mooi en kleurrijk gedaan in sommige gebieden. In andere gebieden is het echter weer vrij sober en duister. Dit speelt mee in het verhaal en het gevoel dat het spel je wil geven. Misschien toch even kaderen dat dit begonnen is als een studenten project dat ondertussen meerde awards gewonnen heeft. Het onderwerp is zowat “jezelf leren accepteren en tevreden zijn met hoe je bent”.

Zoals ik al zei, het waren vooral de controls die mijn aandacht trokken. De besturing is heel simpel, je kan naar links en rechts wandelen en springen. Simpel toch? Alleen zijn er vaak geen platformen om op te springen. Niet totdat je begint te zingen, fluiten of neuriën. Afhankelijk van de toonhoogte zullen er platformen zich vormen waarover jij verder kunt. Het spel trekt zo veel mensen uit hun comfort zone en leert hun dat ze zich niet moeten schamen om gehoord te worden. Ik heb mij dan ook zonder enige schaamte laten horen op de demo vloer om zo ver mogelijk te geraken alvorens de headset aan de volgende speler door te geven. Dit is zeker een game om in het oog te houden!




Vorige: Flotsam Overzicht Volgende: El Hijo
Sinds het vroege Nintendo tijdperk wist Niels al dat hij een gamer was in hart en nieren. Zijn liefde voor games is enkel gegroeid, voornamelijk zijn grote voorliefde voor RPG's en alles wat Japans is. Met de controller in de ene hand, en de machtige pen in de andere speelt en laat hij zijn oordeel vallen over elke game die zijn pad kruist.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password