Gamescom 2019: El Hijo

Wat als Snake uit Metal Gear Solid een zes-jarig jongetje uit Mexico was die moest ontsnappen uit een klooster om zo terug verenigd te raken met zijn moeder? Wel, dat is eigenlijk zo een klein beetje El Hijo in een notendop. Dit spel prijst zichzelf door een van de weinige games te zijn waar er geen geweld in de gameplay zit. Je moet met El Hijo dus al sluipend proberen tot het einde van elk level te geraken zonder gezien te worden en zonder enige vorm van wapens. Dat wil echter niet zeggen dat je helemaal hulpeloos bent. Je hebt een vogeltje dat op elk moment het gezichtsveld van tegenstanders kan tonen, stenen om de monniken een ander pad op te sturen en nog veel meer.

De demo laat ons eerst wat verhaal zien, en geeft onmiddellijk jou als speler een emotionele band met El Hijo. Eenmaal ik controle kreeg over de jongen, merkte ik dat hij niet zo snel kon bewegen als ik had gedacht. Hierdoor alarmeerde ik de eerste monnik al en wist hij me zeer snel bij te benen en kon ik opnieuw beginnen. De bedoeling is om de patronen te leren kennen en op het juiste moment progressie te maken. Er wordt veel gebruik gemaakt van schaduw en licht om je te helpen in het plannen van een route, maar meestal zal je toch goed moeten nadenken over hoe je de situatie wil benaderen en oplossen. Het spel heeft echt een Western film sfeertje en zowel de omgevingen als de personages zien er erg mooi uit. Ik moest spontaan denken aan de Disney film Coco.




Vorige: One Hand Clapping Overzicht Volgende: Spitlings
Sinds het vroege Nintendo tijdperk wist Niels al dat hij een gamer was in hart en nieren. Zijn liefde voor games is enkel gegroeid, voornamelijk zijn grote voorliefde voor RPG's en alles wat Japans is. Met de controller in de ene hand, en de machtige pen in de andere speelt en laat hij zijn oordeel vallen over elke game die zijn pad kruist.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password