Het laatste interview van de dag, en een geweldige om mee af te sluiten. Ik wist nog niet heel veel van deze game, maar ik vond dat het veel weg had van Zelda: Breath of the Wild als ik keek naar de graphics en de algemene sfeer van de open wereld. Volgens de developer waren ze al een tijd bezig aan de game toen Zelda: Breath of the Wild verscheen, en hebben ze voornamelijk hun inspiratie gehaald bij de werken van Studio Ghibli, maar ook bij voorgaande Zelda games.
De wereld is redelijk groot, en zal ook verschillende dungeons bevatten. Vijanden zijn random geplaatst, dus geen enkele zoektocht door een dungeon zal hetzelfde aanvoelen. Het verhaal klonk vrij cool, maar daar mocht ik nog niet te veel over lossen helaas. De combat had wat weg van Dark Souls, je kan namelijk vijanden targetten en dan ontwijken om zo strategisch aan te vallen. Gewoon aanvallen laat je open voor aanvallen van de vijand, en deze doen vaak veel schade. Soms zijn 2 slagen al voldoende om je character te doen sterven. Vijanden hebben ook random armor sets aan, waardoor elke vijand anders benaderd moet worden. Je kan uiteraard ook met ranged weapons of magie van op afstand je vijanden uitschakelen.
Save points zijn her en der verspreid in de vorm van slaapplekken, en zorgen dat je daar weer verschijnt als je dood gaat. Je verliest geen gevonden items of wapens, maar je stats zijn tijdelijk verlaagd. Je kan ze echter herstellen door terug te slapen op een savepoint, maar dit is echter niet zonder gevaar. Het kan wel eens gebeuren dat vijanden je bespringen, en dan moet je ze eerst verslaan vooraleer je je personage weer kan laten rusten. Wat er ook in zit, zijn breekbare wapens. Maar je kan in deze game wél je wapens herstellen bij een smidse.
De game zal verschijnen op alle systemen, en ook fysieke versies krijgen voor de consoles.
Vorige: Ancient Abyss | Overzicht | Volgende |