framerate boven resolutie in toekomstige Gran Turismo-games

Als het aan Gran Turismo-bedenker Kazunori Yamauchi ligt draaien toekomstige games in de reeks op 120 of zelfs 240 frames per seconde. Dat laat het hoofd van Polyphony Digital weten tijdens een recent FIA-evenement waar hij over de toekomst van Gran Turismo werd gevraagd. Volgens hem is een hogere framerate voor het ontwikkelteam belangrijker dan een zo hoog mogelijke resolutie.

“Ik denk dat qua resolutie 4K goed genoeg is”, zo valt te lezen op GT Planet “Wat frames per seconde betreft, wil ik in plaats van het bij 60 fps houden, het verhogen naar 120 of zelfs 240 fps. Ik denk dat dit de ervaring gaat veranderen.

” Vorig jaar werd al bekendgemaakt dat Yamauchi en zijn team aan een nieuw deel in de raceserie werkt. Officieel is de game nog niet aangekondigd, maar hoogstwaarschijnlijk verschijnt hij op PlayStation 5. Sony maakte al bekend dat de console, die eind dit jaar moet verschijnen, een resolutie van 8K ondersteunt. Toch verkiezen sommige ontwikkelaars – zoals Yamauchi, zo blijkt – een vloeiende framerate boven een zo hoog mogelijke resolutie.

Sasha zegt net zoals de rest van de redactie geen nee tegen een controller in de hand. Met een goede pint in de buurt kan hij alles aan. Buiten sport is geen enkel genre hem onbekend. Horror games staan hoog aangeprezen in zijn collectie, angst staat dan ook niet in zijn woordenboek. Naast video games kan Sasha ook enorm genieten van board- en kaartgames en de zwaardere muziekgenres zoals metal en rock.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password