Final Fantasy VII Remake: Intergrade

Final Fantasy VII Remake: Intergrade
Final Fantasy VII Remake: Intergrade

Als er iets is dat we niet hadden verwacht in 2020 was het een DLC van Final Fantasy VII Remake. En toch, hier zijn we dan met een review over de laatste versie van de game. Final Fantasy Remake Intergrade is enkel beschikbaar op de PS5 gebundeld met een grafische update voor de next-gen console en een uitbreiding met Yuffi in de hoofdrol.

Intergrade

Als eerste wil ik even aanhalen dat ik het op zich een vreemde keuze vond om een DLC te maken voor een game die enkel op PS4 beschikbaar was, en deze dan exclusief uit te brengen voor PS5. Hier zijn de Final Fantasy fans die nog geen PS5 hebben kunnen bemachtigen vermoedelijk niet zo blij mee. Ik ga natuurlijk niet klagen aangezien ik er wel eentje heb kunnen bemachtigen. Maar, ik heb met plezier voor jullie uitgezocht of het de moeite is om binnenkort die upgrade naar de PS5 aan te kopen als je er eentje op de kop hebt kunnen tikken.

Grafisch gezien was FFVII al een prachtige game op de PS4, je kan dan ook waarschijnlijk inbeelden dat deze op de PS5 nog meer zal schitteren. En dat vermoeden is uiteraard volledig juist! Cloud zijn puntige haren zijn nu nog scherper dan ooit. Je kan trouwens ook je save file van de PS4 overzetten naar de PS5 als je graag een New Game + zou starten op je nieuwe blinkende console. Enkel even de data downloaden van je save file cloud (daar heb je PS Plus voor nodig) en via de game in het startmenu terug uploaden en klaar.

Intermission

Naast de grafische update voor de main game krijgen we dus ook een eerste uitbreiding voor de game. Deze keer speel je niet met Cloud maar met Yuffi, een ninja van de Wutai clan die Midgar infiltreren op zoek naar de Ultimate Materia. Onze grootste Final Fantasy fan van de redactie heeft recent ook een uitgebreide preview geschreven van Final Fantasy VII Remake: Intergrade. Dus ik wil zijn werk zeker niet ondermijnen door hetzelfde hier nog eens opnieuw te vertellen in andere woorden. Trust me, he’s the real FF guru. I’m just a phony.

Wat ik wel uitgebreider heb kunnen testen is de combat dus daar ga ik graag even dieper op in. Aangezien Yuffi een ninja is, kan je dus ook verwachten dat ze snel is. Zeker tegenover Cloud, die eerder log en traag speelde. Yuffi heeft als wapen een grote Shuriken waar ze zowel van dichtbij als vanop afstand kan aanvallen. Als je de Shuriken naar je vijand gooit blijft deze steken en kan je vanop afstand magische aanvallen doen waarvan je het element ook kan wijzigen via de ATB-meter om de zwakte van je vijand uit te buiten. Als je nogmaals op dezelfde knop drukt, vlieg je naar de vijand en kan je van dichtbij beginnen aanvallen. Vanaf het moment dat Yuffi de vijand in de lucht krijgt, kan je beginnen deze te ‘air juggelen’ en dan kan het snel gaan. Je wordt doorheen je infiltratie in Shinra HQ ook vergezeld door Sonen, ook iemand van de Wutai clan. Hij vecht met een lange staf en is ook ongelofelijk snel. Je kan ook in Synergy vechten met Sonen door de L2 knop in te duwen en dan begin je synchroon te vechten. Ook de ATB abilities veranderen dan en doen meer damage.

Final Fantasy VII Remake: Intergrade is een zeer leuke toevoeging aan een game dat al uitzonderlijk goed was. De PS5 upgrade is zeker de moeite ook al heb je de game op PS4 al helemaal zot gespeeld. Ook zeer handig dat de save file kan overgezet worden van de PS4. De DLC met Yuffi in de hoofdrol is een frisse wind ondanks dat Yuffi enorm ‘aanwezig’ is. Maar dat past volledig bij haar personage. Zeg zeker niet dat ze nog maar een meisje is, want dat vindt ze absoluut niet fijn en aangezien haar combat skills ongelofelijk snel zijn, zou ik aan haar goede kant willen staan. Enige wat wel wat jammer is, is dat je na een goede twee uur door de DLC bent als je geen side missions zou doen.

De reden dat deze review wat beknopter is dan anders, is omdat Niels de DLC al enorm uitgebreid heeft beschreven in zijn eigen preview. Dus lijkt het me niet echt zinnig om hier alles nog eens te herhalen. Lees dus zeker ook zijn preview even voor meer info over de DLC! Nog meer zin in Final Fantasy VII? Lees das ook zeker Niels zijn review van Final Fantasy VII Remake en Final Fantasy VII retrospective!

• Verfrissend snelle combat
  • Leuke side content
  • Mooie grafische update