Preview: Final Fantasy VII Remake – Intergrade

Release Datum:Genre:Platform:Ontwikkelaar:Uitgever:

Ondertussen is het alweer een jaar geleden dat de langverwachte Final Fantasy VII Remake verscheen op de PS4. We hebben ook al heel wat gehoord rond de DLC, die helaas enkel voor de PS5 zal verschijnen, waarin we één van de iconische helden zien terugkomen. In Final Fantasy VII Remake Intergrade komt Yuffie, vergezeld van nieuwkomer Sonon, haar van haar beste kant tonen. Met deze preview kunnen we jullie alvast warm maken met wat er te wachten staat op 10 juni wanneer de content beschikbaar zal zijn.

For Wutai!

Tijdens de verwarring die veroorzaakt wordt tijdens de vernietiging van Mako Reactor nummer 5, begint Wutai aan zijn infiltratie van Midgar. Yuffi en haar partner Sonon, twee elite ninja, kregen volgende opdracht: het stelen van de sterkste Materia dat in het bezit is van de Shinra Electric Power Company. Een heel andere wending dan dat we gewoon zijn uit het origineel, waar Yuffi ook uit was op de Materia van onze helden in naam van Wutai maar daar was ze slechts een optioneel personage en ook heel haar verhaal kon je dus missen. Toch ben ik blij dat ze hier al veel eerder in het verhaal betrokken wordt, en terecht aangezien ze ook in de film en andere spin-offs een vaste waarde is geworden (zie onze retrospective voor meer informatie hierover).

Deze preview begint in ieder geval op het moment dat Yuffie Midgar bereikt en waar ze op zoek is naar haar contactpersonen van Avalanche. Al snel zien we dat Yuffie haar naam als elite ninja niet heeft gestolen terwijl ze moeiteloos voorbij moeilijke obstakels geraakt. Verder wordt hier nog weinig uit de doeken gedaan op vlak van verhaal, maar wat ziet alles er toch weer prachtig uit.

This is what a ninja is all about

Yuffie is een vrij snel character en haar vechtstijl complimenteert dit dan ook. Ze is goed in zowel vechten vanop afstand als kortbij dankzij haar shuriken die ze kan gooien naast verschillende ninjutsu die ze beheerst. Deze ninjutsu zijn initeel zonder speciale elementen, maar dankzij een van haar vaardigheden kan ze dit veranderen naar vuur, ijs, bliksem of wind om zo in te spelen op zwaktes van de vijanden.

Daarnaast verschijnt Sonon ook om haar te helpen in gevechten, met zijn wapen in de vorm van een lange staaf doet hij onmiddellijk wat denken aan Cid Highwind. Je kan helaas zelf niet de controle nemen over hem, maar je kan wel bevelen geven om hem iets of wat te sturen. Zijn grootste troef is om speciale combo-aanvallen uit te voeren samen met Yuffie, iets waar je vaak gebruik van zal maken. Beiden hebben ze ook hun eigen Limit Break zoals we dit ook al zagen bij andere characters in de main game.

I came for the Materia, I stayed for the fun

We doorlopen grotendeels dezelfde gebieden in Midgar, dat zichzelf al bewezen heeft als een uitgebreid gebied in de main game, maar komen ook wat nieuwe plaatsen en personages tegen. Zo zien we enkele nieuwe sleutelfiguren van Avalanche HQ die ons begeleiden in deze content en ons ook weer voorzien van wat luchtige side-content. Een leuke verwijzing naar de originele Final Fantasy VII zijn de “Turtle’s Paradise Flyers” die je kon verzamelen om daarna een side quest te voltooien, wat hier dus nu ook opnieuw te doen valt.

Over leuke verwijzingen gesproken, de gamers die de originele Final Fantasy VII gespeeld hebben gaan de side quest van Fort Condor wel kennen. Hier speelde je een resem tower defense levels om uiteindelijk het ei van het fort te beschermen waaruit je dan een Summon Materia kreeg. Ditmaal is Fort Condor echter een mini-game dat frequent gespeeld wordt in de slums van Midgar. Deze vernieuwde versie van de tower defense mini-game ziet er echter wel heel gelikt uit en oogt ook erg interessant.

Deze preview heeft onze honger naar de nieuwe content enkel maar groter gemaakt! Het grootste pijnpunt blijft uiteraard, terecht, dat deze content enkel en alleen op de PS5 beschikbaar zal zijn. Spelers die het spel dus op PS4 hebben en hiernaar uitkijken hebben helaas pech. Voor de gelukkigen onder ons met een PS5, er is voldoende om naar uit te kijken om het avontuur in Midgar nog wat langer interessant te houden dankzijk Yuffie haar nieuwe skills, technieken en meer.