andaag heeft Electronic Arts verschillende nieuwe en exclusieve meerjarige marketingpartnerships en in-game-integraties bevestigd met een paar van de grootste namen in het voetbal, waaronder marketing- en licentiepartnerships met de Italiaanse giganten AS Roma en SSC Napoli. Ook Fenerbahçe SK, Galatasaray S.K., FK Bodø/Glimt en de Argentijnse competitie Liga Profesional de Fútbol (LPF) maken nu onderdeel uit van de meer dan 700 clubs en meer dan 30 competities die beschikbaar zijn in EA SPORTS FC 25.
Deze partnerships dragen bij aan de ongeëvenaarde authenticiteit van EA SPORTS FC 25. Deze wordt versterkt door een selectie van spelers uit de grootste clubs en competities wereldwijd. Daarnaast zijn de nieuwe formats van de UEFA Champions League, Europa League en Europa Conference League allemaal exclusief beschikbaar in FC 25 Career en Tournament-modi voor een frisse nieuwe game-ervaring.
Inbegrepen competities zijn onder andere de Premier League, LALIGA EA SPORTS, Bundesliga, Ligue 1 McDonald’s, Serie A Enilive, CONMEBOL Libertadores, Barclays Women Super League, National Women Soccer League en meer.
Naast dit nieuws bevestigt EA SPORTS dat er meer dan 120 authentieke voetbalstadions van over de hele wereld te zien zullen zijn in EA SPORTS FC 25. Dit jaar zijn de volgende iconische locaties toegevoegd: Mâs Monumental van River Plate, De Kuip van Feyenoord Rotterdam, Estádio José Alvalade van Sporting CP, Ali Sami Yen Spor Kompleksi Rams Park van Galatasaray S.K. en Ülker Stadyumu, Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi van Fenerbahçe. Het legendarische Franse stadion Stade Bollaert-Delelis zal voor het eerst zijn unieke ambiance naar FC 25 brengen in de speltypen Aftrap en Carrière en ook in Ultimate Team.
Andere stadions zijn gereconstrueerd na voltooiing van hun renovaties in de echte wereld, waaronder het Estadio Santiago Bernabéu van Real Madrid en het Estadio de la Cerámica van Villarreal CF. Als officiële partner van het mannenteam van Olympique de Marseille (OM) weerspiegelt EA SPORTS FC de aangebrachte verbeteringen in het Orange Vélodrome-stadion in de game, waardoor een match day realistisch wordt gepresenteerd.
“Met EA SPORTS FC 25 blijven we bouwen aan de meest authentieke voetbalervaring”, zegt James Salmon, Senior Marketing Director van EA SPORTS FC. “Door nieuwe en langdurige partnerships af te sluiten met populaire clubs, komen we naast nieuwe en verbeterde stadions we onze belofte na dat spelers volledig kunnen opgaan in het spel waar ze van houden.”
Naast het vernieuwen van meerdere partnerships heeft EA SPORTS FC bestaande partnerships uitgebreid, waaronder de Ligue 1 McDonald’s. Zo zijn er verschillende in-game toevoegingen en partnershipverlengingen aangekondigd die de in-game ervaring van Franse clubs voor fans zullen verbeteren. Van de nieuwste stadions (Stade Bollaert-Delelis en Orange Velodrome -stadion) tot het vernieuwen van een langdurige samenwerking met Olympique de Marseille (OM) voor een meerjarige deal. Het partnership zal gericht zijn op het ondersteunen van het OM Next Gen & Het FC FUTURES-programma. Dit is het plan van EA SPORTS FC om zinvol te investeren in voetbal op gemeenschapsniveau door middel van productinnovatie, investeringen in de gemeenschap en partnerinitiatieven op alle fronten van het voetbal. Meer informatie zal later dit jaar bekend worden gemaakt.
De partnership van EA SPORTS FC met AS Roma brengt zowel het mannen- als het vrouwenteam naar de game en FC 25 voegt voor de eerste keer vrouwenclubs aan het speltype Career toe, inclusief de top vijf vrouwencompetities: Barclays Women’s Super League, Arkema Première Ligue, National Women’s Soccer League, de Google Pixel Frauen-Bundesliga, Liga F en de gerenommeerde UEFA Women’s Champions League-competitie. Deze partnerschappen zijn bedoeld om FC 25 te vestigen als een game, waarbij gelijkwaardigheid wordt bereikt met mannenvoetbal in alle speltypen en verder wordt bijgedragen aan de toewijding van EA SPORTS FC om het vrouwenspel te laten groeien.
EA SPORTS FC 25 bevat niet alleen de nieuwste spelers en competities, maar brengt ook 21 historische mannelijke en vrouwelijke legendes naar de game in de vorm van Heroes en ICONs. De lijst met Heroes wordt uitgebreid met 13 voetballers in Ultimate Team, waaronder Jaap Stam, Eden Hazard, Maicon, Tim Howard en Laura Georges. Ook worden er 8 ICONs toegevoegd aan FC 25, waaronder Gareth Bale, de Japanse middenvelder Aya Miyama en één van ‘s werelds meest gevierde doelmannen ooit: Gianluigi Buffon. De volledige lijst met nieuwe ICONs:
● Gareth Bale
● Lotta Schelin
● Lilian Thuram
● Gianluigi Buffon
● Nadine Angerer
● Marinette Pichon
● Julie Foudy
● Aya Miyama
Aangestuurd door de steun van meer dan 300 wereldwijde voetbalpartners, zal FC 25 meer dan 19.000 voetballers, meer dan 700 teams, meer dan 30 competities bevatten en meer dan 120 echte stadions bevatten. Dit onderliggende realisme wordt overgebracht naar FC 25-gameplay door de introductie van FC IQ, een van de grond af aan opnieuw ontworpen tactische engine die de manier waarop teams spelen opnieuw definieert door meer strategische controle te bieden, evenals erkenning van individuele spelersrollen, meer nauwkeurige bewegingskenmerken van spelers gedefinieerd door HyperMotionV*, en slimmere teamgenoten om te profiteren van elke actie.