Divinity: Original Sin 2 geeft spelers de vrijheid van een ‘sandbox’ RPG, waar improvisatie en experimenteren wordt aangemoedigd, met regels die eerder gebogen dan gevolgd moeten worden. Het spel speelt zich in af in de wereld van Rivellon waar spelers overal heen kunnen gaan, tegen iedereen (dood, levend of niet-menselijk) kunnen praten en volledig kunnen interageren met de spelwereld zoals je dat nog nooit deed in een RPG.
De game bevat zes unieke beginpersonages met volledige achtergrondverhalen, persoonlijkheden en verhaallijnen: Red Prince, een hooghartige maar heroïsche hagedis-edelman; Sebille, een elfen huurmoordenaar; Lohse, een bezeten muzikant; Ifan ben-Mezd, een huurling en ex-soldaat; Beast, een door rebellen gekeerde piraten-dwerg en Fane, een ondood lid van het lang vergeten Eternal ras. Console-spelers die voor het eerst in de wereld van Divinity: Original Sin 2 duiken, zullen een gebruiksvriendelijke interface vinden die op maat gemaakt is voor zowel vier-speler online co-op en twee-speler split-screen co-op modes. Bijkomende content updates en extra toevoegingen zullen in de weken naar aanloop van de lancering van de game later dit jaar nog worden aangekondigd.
“Dit is een ongelofelijke kans voor ons om samen te werken met Larian Studios dat al hun talent liet zien doorheen verschillende games” zei Hervé Hoerdt, Vice President van Marketing en Digital bij Bandai Namco Entertainment Europe. “We zijn bijzonder verheugd om deze uitstekende titel aan onze line-up toe te voegen door nieuwe, epische avonturen aan console-spelers te bieden in de meest uitgebreide RPG-werelden ooit gemaakt”.
“Het was voor ons heel belangrijk om Divinity: Original Sin 2 te laten uitgeven door een team dat begrijpt hoe je RPG’s aan een groot publiek moet voorstellen”, zei Swen Vincke, oprichter en CEO van Larian Studios. “Met Dark Souls en The Witcher, hebben ze bij Bandai Namco Entertainment Europe laten zien dat ze perfect weten hoe ze dat moeten doen en ik ben zo blij dat we hun steun hebben”.