Dear Villagers, een boutique publishing label bestaande uit een team van twintig mensen, heeft vandaag een enorme rebranding aangekondigd. Een dochteronderneming van Plug in Digital, Dear Villagers ontstond in 2018 en is sindsdien opgebloeid tot een eigen bloeiend, uniek ecosysteem van meer dan 20 mensen.
Na al succesvolle, geliefde en bekroonde titels als The Forgotten City, The Dungeon of Naheulbeuk, Foretales, Souldiers en Edge Of Eternity te hebben uitgebracht, heeft Dear Villagers een niche voor zichzelf gecreëerd als een indie game-uitgever die samenwerkt met ontwikkelaars die zich richten op verhaal en world-building, waardoor games worden gemaakt die memorabel blijven lang nadat de credits zijn gerold.
Ter gelegenheid van deze rebranding heeft Dear Villagers hierboven haar geheel nieuwe logo onthuld. Ontwikkeld met marketingbureau Combostrike, is het een vrolijk dorp, een herinnering dat bijna elke inspanning in onze industrie een groepsinspanning is. Er is een reden voor de uitdrukking “It takes a village”. De kleuren zijn geïnspireerd op landschappen uit Zuid-Frankrijk, waar Dear Villagers is gevestigd, vol olijfbomen en lavendelvelden.
Dear Villagers onthulde ook zijn nieuwe sleutelkunst. Dit schilderij, gemaakt door een kunstenaar uit Toulouse, Sylvain Tohad, en zijn studio Umeshu Lovers, vertegenwoordigt de visie van het bedrijf op het gastvrije dorpje, dat zich klaarmaakt om feest te vieren.