De week van Gamebrain [#102]

Afgelopen week viel de regen alweer met bakken uit de hemel, er leek wel geen einde aan te komen. Vandaag is het echter een prachtige dag geweest. Maar zon of regen, onze redactie neemt elk moment dat ze kunnen om toch maar wat te gamen. Deze week stond voor onze leden het volgende op het programma:

Niels

Sinds ik mijn Playstation 5 heb probeer ik er toch elke week wat op te spelen. Afgelopen week heb ik mij volop bezig gehouden met Ratchet & Clank: Rift Apart en deze ook platinum gehaald. Hoewel het een fantastische game was, miste ik toch wel wat in het spel. Er ontbraken heel wat elementen in het spel wat voor mij een Ratchet & Clank game maakt, zoals interessante kleurrijke werelden en levendige metropolissen of de verschillende skill points en alternatieve routes om gadgets te vinden die echt hun nut ook hadden om bepaalde zaken te kunnen vinden. Daar bleef ik wat op mijn honger zitten, maar ik ben niet helemaal teleurgesteld want het was nog steeds een fantastische game met toffe locaties en een goed verhaal. De New Game+ zal nog niet voor onmiddellijk zijn, ik moet het eerst nog even wat laten bezinken. Ondertussen heb ik mijn tanden in Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin gezet. So far so good, ik amuseer me enorm met deze JRPG in de wereld van Monster Hunter. Volgende week kan je hierover meer lezen in mijn uitgebreide review!

Jimmy

Ik ben al een tijdje bezig om de laatste games af te werken van de vorige generatie consoles. Hier zal ik trouwens nog wel een tijdje mee bezig zijn, want heb er nog best wel wat liggen… De laatste drie weken heb ik buiten de review codes om, mij toegelegd op Far Cry 5 en Far Cry: New Dawn. Deze heb ik tussendoor ondertussen weten uit te spelen.  Vooral aan Far Cry 5 heb ik plezier beleeft, New Dawn was op zich ook wel een leuk dessertje, dat hoewel kort ook een beetje te veel grinden bevatte naar mijn smaak. Hoewel New Dawn op zich dus geen slechte game is, stoorde het mij op zich dat je moest grinden om wapens van hogere level te kunnen kopen. Hiervoor moest je eerst je thuisbasis upgraden, dan grondstoffen zoeken om deze te maken. Voor mij voelt dit dan ook aan alsof men de game zo artificieel probeert te verlengen. Persoonlijk heb ik liever dan wat extra verhaal, of wat leuke missies maar goed. Ik had ook een beetje het gevoel dat dit zo ontwikkeld is zodat mensen met minder tijd er geld zullen gaan instoppen, je kan namelijk een soort van ingame currency kopen om grondstoffen of deze wapens te unlocken. Deze game heb ik daardoor beëindigd met een zure nasmaak.

Na Far Cry was het tijd om nog eens een PlayStation 4 game af te stoffen, en de beurt aan Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout om uitgespeeld te worden.  Op het eerste zicht is dit alvast een heel relaxerende en vrolijke RPG, al vrees ik ene beetje dat deze ook wat veel grinden kan bevatten, al hoort het hier door de alchemie wel bij de gameplay, waardoor ik hier minder problemen mee heb.  Toch is grinden niet mijn favoriete bezigheid, dus we gaan nog even kijken of ik deze daadwerkelijk ga afwerken. Ik zit nu echter nog maar aan het begin van de game, dus nog even aankijken of het voor mij wat wordt.

Sinds het vroege Nintendo tijdperk wist Niels al dat hij een gamer was in hart en nieren. Zijn liefde voor games is enkel gegroeid, voornamelijk zijn grote voorliefde voor RPG's en alles wat Japans is. Met de controller in de ene hand, en de machtige pen in de andere speelt en laat hij zijn oordeel vallen over elke game die zijn pad kruist.

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lost Password