Gaijin Entertainment kondigt de release aan van de “Road to Singularity” update voor de post-apocalyptische online actiegame Crossout. Dankzij nieuwe voertuigonderdelen van de Children of the Dawn-factie – waaronder geheime prototypes ontworpen door Waderkvarn Corporation – kunnen spelers nog indrukwekkendere gepantserde voertuigen bouwen en vinden gevechten plaats op de nieuwe PvP-locatie “Orbital Station”. Daarnaast heeft de update de schademechanica opnieuw ontworpen en een nieuwe interface voor het bouwen van gepantserde voertuigen geïntroduceerd.
Het nieuwe seizoen “Road to Singularity” loopt tot 11 oktober en biedt tientallen beloningen, zoals mechanische benen “Gerrida I” (vermindert de verspreiding van wapens tijdens het bewegen), de motor “Pegasus” (optimaal voor wandelaars met een hoog energieverbruik) en een nieuw relikwie – raketwerper “RU-9 Helicon” (creëert een volley van drie raketten, die elk hun eigen unieke effect hebben). Bijzonder gevaarlijk is het contactwapen “Charybdis”. Als je de vijand van achteren nadert, laat deze zaag bladen los die het contactgebied vergroten. Ook de “Thierce I” railgun en de “Kronos” cabine introduceren een nieuw mechanisme in het spel: om hun speciale vaardigheden te herstellen, moet je in de buurt van de overblijfselen van andere gepantserde voertuigen zijn. Hoe meer van hen, hoe sneller het proces verloopt.
De nieuwe locatie “Orbital Station” draait om zand, rotsen, een oase met palmbomen en het wrak van het ruimtestation op de bodem van de ondiepe zee. Deze locatie behoorde ooit toe aan de Waderkvarn Corporation en bevat mogelijk nog steeds hun databases, dus er woedt een ware oorlog op de crashsite. Aan het begin van de strijd kunnen spelers naar het centrum rennen om te vechten voor de controle over het station, of een van de flankerende routes proberen waar de monsterlijke machines van de Ravagers in brand staan.
Tot slot hebben de wapens in Crossout met de update een nieuwe metriek gekregen: penetratie. Hoe hoger deze waarde, hoe dieper het projectiel in de structuur van het doel kan doordringen en hoe meer onderdelen beschadigd raken. Dit voegt nog meer variatie toe aan het bouwen van voertuigen en maakt de game nog realistischer.