DC Super Hero Girls: Teen Power

DC Super Hero Girls: Teen Power
DC Super Hero Girls: Teen Power
Release Datum:Genre:, Platform:Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

Iedereen heeft wel zo zijn “guilty pleasures”. Ik kijk bijvoorbeeld graag naar cartoons die voor de meeste mensen er veel te “kinds” uit zien, en ik weet dat er nog velen zoals mij zijn. Cartoons zoals Adventure Time, Spongebob, Fairly Odd Parents, … de lijst is vrij groot. Veel van deze cartoons bevatten nochtans heel wat volwassen thema’s en grappen, maar goed, mensen kijken vaak niet voorbij de eerste beelden die ze zien. Een van de cartoons waar ik vrij recent naar ben beginnen te kijken is DC Super Hero Girls en ik genoot er best wel van. Maar genoot ik ook van de game die er op gebaseerd is?

Super Hero Girls!

Laten we eerst even de setting van DC Super Hero Girls kaderen. In deze cartoon volgen we enkele van de meer populaire, vooral de vrouwelijke, personages in hun schooljaren. Om nog wat preciezer te zijn, hun hogeschool jaren. Je kan je er waarschijnlijk wel een beeld bij vormen, het stereotype Amerikaanse “High School Life” waar de dames voornamelijk shoppen, bezig zijn met hun socialmedia-aanwezigheid en misdaadbestrijding. Ok, dat laatste is misschien enkel voor de DC dames weggelegd. Van de verschillende helden zijn Wonder Woman, Batgirl, Super Girl, Zatanna, Green Lantern en Bumblebee aanwezig. Echter zal je enkel met de eerste drie kunnen spelen. Gelukkig krijg je later ook nog drie andere personages onder de knoppen, maar dit zijn dan de “slechteriken” zoals Harley Quinn. Verwacht echter niet dat het spel je veel informatie geeft over de achtergrond van de personages of hun onderlinge banden, daarvoor verwacht het dat je de cartoon gekeken hebt. Wil dat zeggen dat je hier dan helemaal verloren loopt? Dat nu ook weer niet, maar het helpt natuurlijk wel als je weet wie wie is.

Please like, comment and follow

Het spel zelf volgt een eigen losstaand verhaal en is opgedeeld in verschillende chapters, opgedeeld in momenten waar de dames als alledaagse tieners door het sociale aspect van het spel spelen. Hier kan je door de straten van Metropolis lopen en nieuwe kleren voor de dames kopen, welke puur cosmetisch zijn en niets doen aan je vaardigheden ofzo, maar ook babbelen met de bevolking om side missions te krijgen of foto’s te maken om te posten op Superstapost om likes te krijgen. Ik moet hier geen tekening bij maken naar welke social media platformen dit een knipoog is. Deze likes zijn trouwens nodig om bepaalde side missions vrij te spelen en om nieuwe kledij in de winkelrekken te krijgen.

De stad bestaat uit verschillende wijken, maar je kan gemakkelijk met de bus je verplaatsen hiertussen. In het begin lijkt het allemaal vrij groot, echter valt het best wel goed mee. Hier zijn heel wat collectibles te verzamelen zoals foto’s die je kan nemen van superhelden logo’s en mascottes in de vorm van hamsters. Deze zijn allen trouwens ook nodig voor bepaalde side missions te voltooien, maar blijven dus optioneel. Ik moet wel zeggen dat alles er lekker cartoony uitziet en het wel wat de stijl van de cartoon volgt. Het voordeel van deze stijl is natuurlijk wel dat er vrij weinig detail nodig is waardoor alles er goed uit ziet, het nadeel echter is dan weer dat alles er vrij saai en leeg durft uit te zien. Wat de stemmen betreft, de voice acting is zeer goed gedaan voor de hoofdpersonages. De rest van de inwoners geven helaas ongesproken stukken dialoog, maar dat stoorde niet zo erg. Wat me meer stoorde was hetzelfde deuntje dat zich de hele tijd afspeelt tijdens je avontuur in de stad.

Suit up!

Wanneer er gevaar dreigt, veranderen onze meiden in hun superheld alter-ego en zijn ze klaar om gerechtigheid te brengen in de stad. De combat, wat je het best vergelijkt met een Hack ‘n Slash game zoals Devil May Cry maar dan veel simpeler, is vrij eentonig. Elke heldin kan vanaf het begin een 4-hit combo doen door gewoon op de Y-toets te rammen. Na elk gevecht, en elke missie die je voltooit, krijg je munten om in de shops te gebruiken maar ook Power Stars waarmee je je heldin sterker kan maken door haar levenspunten, skill points en kracht te verhogen. Verder kan je ook skills en actions, wat heel sterke skills zijn, hiermee vrijspelen. Erg veel zijn dit er niet per personage, maar ze helpen wel om de gevechten vlotter te doen verlopen. De Power Stars die je verzamelt worden gedeeld onder alle personages, maar je zal vaak met een specifiek personage moeten spelen dus je stopt best niet al je eieren in éénzelfde mandje.

DC Super Hero Girls: Teen Power was best nog een verrassend leuke ervaring, hoewel misschien wat aan de makkelijke kant voor mij. Deze game gaat vooral bij kinderen en fans van de cartoon in smaak vallen dankzij de eenvoudige gameplay en lage moeilijkheidsgraad. Er zijn heel wat bekende personages om mee te interageren en voldoende extra’s om je toch wel wat uren mee zoet te houden, en het geheel blijft zowat in lijn met wat je al van de cartoon zou kennen.

• Visueel in lijn met de gelijknamige cartoon
  • Eenvoudige combat voor jongere gamers
  • Veel side missions om bezig te blijven