Crash Drive 3

Crash Drive 3
Crash Drive 3
Release Datum:Genre:Platform:, , , , , Ontwikkelaar:Uitgever:Getest op:

Ik vind het altijd heel gek als een game een getal achter zijn naam heeft staan en dat ik nog nooit eerder van deze game heb gehoord. Dat is bij Crash Drive 3 niet minder waar. Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik de game al direct zou afschrijven. Het feit dat er al drie games bestaan van Crash Drive geeft mij nog net meer zin om erin te vliegen. Plus de game is van een Nederlandse gaming studio, M2H, dus deze moesten we zeker getest hebben!

Let’s Go to the Moon!

Crash Drive 3 is een arcade racing game waar ik woord ‘racing’ eerder zou durven uitlaten. Begrijp me niet verkeerd want rond rijden is wel degelijk het enige wat je hier doet, en dat bedoel ik zeker niet in negatieve zin want ik heb met momenten enorm veel moeite gehad om mijn controller weg te leggen, wat een verslavende game is me dit! Het concept is redelijk simpel, je hebt verschillende levels waarin best veel te ontdekken valt. Je begint in een bos waar talloze ramps staan om te stunten, collectibles in te vinden zijn en grote groene ringen om door te springen. Het uiteindelijke doel is om alle groene ringen te vinden in elk level om zo een nieuw level te ontgrendelen. En zo kan je in een knip op een grote ijsvlakte zitten, ergens in een tropisch gebied of zelfs op de maan!

Nadat je alle ringen hebt gevonden en er ook effectief bent door gesprongen, moet je nog een som betalen om effectief naar het volgende gebied te reizen. En geld verdienen gaat eigenlijk zo goed als vanzelf. De meest simpele manier om geld te verdienen is door te stunten en hoe groter de combo of de score, hoe meer geld je zal krijgen. Maar de meest efficiënte manier om geld te verdienen is door events te doen. Deze roteren eigenlijk non-stop in elk level, om de minuut ongeveer. Dit kan een simpele kleine race zijn, om ter meeste punten scoren door te stunten of zoveel mogelijk schade aanrichten aan een gigantische strandbal. Je kan dit zowel offline als online doen. Overigens, als je online speelt krijg je nog enkele events extra, maar over het algemeen kunnen deze events wel snel repetitief worden. Uiteraard ben je niet verplicht om mee te doen met elk event, dat kies je volledig zelf. Het vette is ook dat Crash Drive 3 volledig cross-play is over alle platformen waarop de game beschikbaar is. Je zal dus altijd wel iemand vinden om mee samen te spelen!

Mindless Fun

Al het zuur verdiende geld dat je binnen haalt kan je natuurlijk ook gebruiken om nieuwe wagens aan te kopen en deze te levelen. Je hebt ongeveer 50 verschillende voertuigen die je kan kopen. Elke wagen heeft zijn eigen stats en kunnen geleveld worden door er simpelweg mee te rijden en te stunten. Je kan deze in de garage dan nog extra upgraden en zelfs kleine attributen kopen zoals nieuwe antennes en kleuren van je boost. Beetje vergelijkbaar met Rocket League maar dan iets beperkter. In het tropische gebied zijn er zelfs een tiental tanks die je kan kopen die je kan gebruiken voor de tank battles die zich in dat gebied bevinden. Juist ja, tank battles! En de tanks rijden bijna even snel als de gewone wagens dus plezier gegarandeerd!

Gameplay gewijs kan ik zeggen dat dit zeker niet de perfecte game is op gebied van racen, maar dat verwacht ik ook niet in een game als deze. Gewoon uren rondscheuren en stunten als een gek is wat de game zo verslavend maakt. De wagens besturen is simpel en werkt gewoon naar mijn verwachtingen.

Crash Drive 3 is een geweldige arcade indie racing game waar je uren plezier aan kan beleven. Rondscheuren en stunten in verschillende gebieden en het opnemen tegen willekeurige online tegenstanders of gewoon op je eentje. De game is op bijna alle platformen beschikbaar en is ook volledig cross-play, een tegenstander vinden zal dus geen probleem zijn! Er zijn zowat 50 wagens te ontgrendelen en te upgraden die elks iets anders aanvoelen en rijden allemaal even vlot! Het is misschien niet de perfecte racing simulator, maar dat wordt ook niet verwacht in deze game. Zeker een aanrader om tussendoor te spelen!

• Vlotte simpele controls
  • Cross-play over alle platformen
  • Boordevol plezier!