LAB132 onthult met trots hun nieuwe titel voor pc en console, Astral Tracks, een competitieve speedrunning 3D-platformgame die je een scala aan dynamische bewegingsmogelijkheden biedt. Van Spider-Man-achtig slingeren tot Titanfall-achtig wallrunning, je moet deze vaardigheden gebruiken om de procedureel gegenereerde platformlevels van Astral Tracks zo snel mogelijk te voltooien en je vrienden zowel lokaal als online te verslaan.
In Astral Tracks ren, spring, dash, swing, glij en wallrun je door procedureel gegenereerde levels die zijn opgebouwd uit handgemaakte brokken. De verschillende bewegingsopties in de game moedigen je aan om je runs te verfijnen en te experimenteren met nieuwe benaderingen om te strijden voor de beste tijden terwijl je omgaat met de verrassende obstakels die de game je voorschotelt. Astral Tracks biedt ondersteuning voor zowel online als lokale multiplayer en online klassementen, zodat je gemotiveerd bent om er weer tegenaan te gaan en een paar seconden van je tijd af te schaven.
Dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse uitdagingen voegen een extra dimensie van plezier toe aan je ritten door de cyber-sci-fi omgevingen van Astral Tracks en dienen om het competitieniveau op te krikken door spelers samen te brengen om het tegen elkaar op te nemen op dezelfde circuits. Je voortgang in de game wordt beloond met vrij te spelen kostuums en accessoires die je kunt kopen met in-game valuta (er zijn geen microtransacties), van eigenaardige blikken hoedjes tot elegante vlindervleugels, die de op Marvel geïnspireerde interdimensionale sciencefiction-esthetiek van de game een extra vleugje excentriciteit geven.
“We zijn erg blij dat we eindelijk Astral Tracks kunnen onthullen en kunnen aankondigen dat de game onderweg is naar pc en consoles,” aldus Laura Koerting, medeoprichter van LAB132. “Het was heel bemoedigend om te zien hoe de wereld reageerde op Neon White terwijl wij achter de schermen aan Astral Tracks werkten. Wij geven daar onze eigen draai aan met onze dynamische bewegingsgebaseerde gameplay en procedureel gegenereerde levels en we kunnen niet wachten om daar meer over te vertellen.”